Szárnyaló Fiat és Alfa eladások

2006-05-16  Teddy
Áprilisban az összes nagy autógyártó jelentős eladáscsökkenésről számolt be, a Fiat ezzel szemben kétszámjegyű növekedést ért el.
Hírek >> 2006  

Tovább folytatódik a Fiat eladásainak bővülése, legalábbis ezt lehet kiolvasni az európai autóforgalmazókat tömörítő ACEA áprilisi gyorsjelentéséből. A Renault 12.8, a Ford 12.1, a VW csoport pedig 11 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Ezzel szemben a Fiat márkái 12.1 százalékos növekedést értek el áprilisban.

Európában az elmúlt hónapban 1 millió 200 ezer új autót értékesítettek, ami 7.6 százalékos piacszűkűlést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest, amikoris valamivel 1 millió 300 ezer felett volt az eladások száma.

A Fiat csoport 93.830 autót értékesített, ennek köszönhetően az olasz konszern piaci részesedése 6.7-ről 7.8 százalékra emelkedett. A csoporton belül természetesen a Fiat növekedett a legnagyobb mértékben, 17.3 százalékkal. Számszerűsítve: csaknem 72.000 Fiat talált gazdára. Ez jórészt a Grande Punto kedvező fogadtatásának köszönhető, a Seidicire a vártnak megfelelő az érdeklődés, a Croma értékesítése viszont egyelőre elmarad a várakozásoktól.

A meglepetés márka az Alfa Romeo volt áprilisban. Évek óta stagnálnak az Alfa eladásai, áprilisban viszont 9.7 százalékos növekedést értek el, ami több, mint 12.000 autó eladását jelenti, ezzel a piaci részesedésük kerek 1 százalékra ugrott fel. A növekedés hátterében az áll, hogy az összes jelentősebb piacon bevezették már mind a 159, 159 SW és Brera típusokat, sőt ennek hatása a várakozások szerint a következő hónapban is érzékelhető lesz.

Csalódás volt viszont a Lancia, amely a szárnyalás után mélyrepülésbe ment át ebben az évben. Majd' 12 százalékos csökkenést produkáltak, ami első sorban szűk modellpalettájuknak köszönhető.

Kapcsolódó írásaink:
Fiat eladások a csúcson
Kelendő újdonságok: Alfa 159, Grande Punto
Ismét nyereséges a Fiat Auto
A Fiat Auto 2005-ös éve - megmenekültünk?

Kapcsolódó fórumok:
Üzlet-vállalkozás-tőzsde

Írta:
Tedi