Brera J5 3.2C az Autodeltától

2006-09-14  Tedi
Immáron a legjelentősebb Alfa tuningcégnek is van Brerája, sőt nem is akármilyen. A J5 3.2C összesen 348 lóerőt teljesít, amit végre nem front, hanem összkerék-meghajtással visznek az útra.
Hírek >> 2006  

Kicsit kacifántosra sikerült a név, ezért kezdjük a feloldással. A "J" a céget alapító Jano Djelalian nevét takarja, a számokkal ugyebár nincs probléma, míg a 3.2 után álló "C" a Compressore nevet takarja. Azaz egy feltöltött motorról beszélünk, melyből ezúttal az Autodelta mérnökei 348 lovat és 430 Nm-t csalogattak elő és eresztettek rá kivételesen mind a négy kerékre.

Tradicionális okokra hivatkozva döntöttek a cégnél a kompresszor használatánál, nem ez az első eset, hogy a feltöltés e formáját választják. Még a klasszikus "Arese V6" motorokat is  így húzták fel és az új JTS-ekhez is kompresszort csatolnak. Jelen esetben egy Rotrex 30-94-es feltöltő kerül a motortérbe, mely az Autodelta szerint elég strapabíró és kompakt kialakítású ahhoz, hogy a Brera gazdáját sokáig szolgálhassa.

Szerencsére a 3.2-es Brerához már Q4-es összkerék-meghajtás párosul, így ezt a 348 lóerőt már nem csak az első kerekeknek kell közvetíteniük, hanem mind a négy tappancs kap majd kraftot. Ennek köszönhetően a gyorsulás 5.3 mp a nulláról százig tartó intervallumban, a végsebesség pedig 260 km/h körül van. A kompresszoron kívül megbabrálták a motorvezérlő elektronikát, rozsdamentes acélból faragtak hozzá kipufogó rendszert, melyben az új partnerük, a Ragazzon nagy segítségre volt, és természetesen a futóművet is felkeményítették az Autodelta saját, "Sport Line" nevű, külön ehhez az autóhoz hangolt lengéscsillapítóival.

Első ránézésre leginkább az új karosszériaelemek tűnnek fel, mégha csak egy pár lökhárítóról is van szó. A saját maguk által csak "F1 look"-nak elnevezett kitet először a GT-n mutatták be, most a Brerára is elkészítettek egy verziót, melyet úgy alakítottak ki, hogy elegendő levegőt tudjon szállítani a feltöltő olajhűtőjéhez. A lökhárítók mellé új felnik is dukálnak; a Brerához 19 collos OZ Racing Ultraleggera felniket és Dunlop SP Sport Maxx gumikat adnak.

Az Autodelta által második alkalommal megrendezett European Tour végállomásán, Monte Carloban immáron hivatalosan is bemutatkozott a J5 3.2C.

Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó linkek:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Brera

Az utolsó 3 hozzászólás:

RomeoOne2024-04-23 14:34:51 // 2792
Részemről sosem volt kérdés, hogy jó egyensúlya van. Inkább ebben az orrtolás, seggtolás témában vesztünk el kicsit. Meg is néztem újra az ominózus jávorszarvas tesztet a 159-cel, még mindig jó érzés látni, hogy aláz le simán mindent.

A Giulia is sem mindig szívesen tartotta az orrát az íven Kakucson. Főleg, mikor kezdett elfogyni a gumi. Kis gázelvétel kezdte szűkíteni az ívet, a hátsó tapadás erősebb volt, gázadás inkább nyitotta. Nagyobb sebesség/enyhébb kanyarívnél érződött inkább, hogy a már a hátulja hajlamosabb mozdulni.

A jó egyensúly lényege sztem ez a viselkedés, főleg elsőkerekesnél. Semlegesen sodródik kifelé, enyhe gázelvétel szűkíti az ívet, gázadás nyitja egy kicsit.
leopop32024-04-23 13:31:30 // 2791
Örülök hogy végre megértettük egymást:)

Köszönöm, széles utat és jó Alfázást kívánok neked!
droberto2024-04-23 13:16:51 // 2790
Egyetlen dolgot érintett a reflexió. Az autó egyensúlyát.
Semmi mást.
A felülkormányzottság látszódott a képeken, melyet szóban ki is emeltek.
Ráadásul ezeknek az autóknak a feneke nem csak gázelvételkor megy.

Egyébként meg múltkor nem értetted, hogy miért ilyen fontos ez. Egyetlen egy dolog miatt fontos csak. Az igazság miatt...
:)