Pontosan. Veszel egy Alfa Spidert. Merthogy már azt is lehet, ugyanis megérkezett hazánkba a Brera project utolsó darabja, a Pininfarina által tervezett Spider. Persze nem csak azok járnak jól ezzel a több, mint másfél tonnás tömör gyönyörrel, akik éppen keresik Júliájukat. Sőt. Az asszony valószínűleg a nyakadba fog ugrani, amikor azt mondod neki, hogy „Drágám, most beülünk a Spiderbe és elmegyünk a Mátrába piknikezni egyet”. Mindezt persze nyáron. Ezzel az autóval nem télen kell csajozni és/vagy túrázni. Lehet, csak úgy nem az igazi.
A helyszín a Studio nevű hangzatos, gazdagabb körökben nagy népszerűségnek örvendő hely. Pont azoknak az embereknek a szórakozóhelye, akik potenciális vásárlók lehetnek. Koktélok, Alfa-ruhás, kellemes megjelenésű hostess lányok, divatbemutató és hát persze a Spider. Stílusos körülmények a kabrió VIP bemutatójához. De aki azt hiszi, hogy itt véget ér a vizuális orgia az nagyot téved.
Van ugyanis egy olyan autó, amiből egyetlen egy létezik a világon, amiért sokan a fél karjukat adnák, amiért rajongani lehet. A világ egyetlen 8C Spideréről van szó, ami tiszteletet tette nálunk. A látványtól a meghívott celebritik és álhírességek arcára először a döbbenet ült ki. Aztán nem tellt el sok idő és ők is végigcsorgatták a nyálukat a Centro Stile gyermekén.
Két autó, egy valamiben mégis megegyeznek azon kívül, hogy nincs tetejük és Alfák. Hódítók. Minden értelemben. Férfi és női szívet, autóőrültet, Alfást, Amerikát. Feltétel nélkül szerethető autók, amiből egy átlagos ember vajmi keveset fog látni a mindennapokban. Racionalitás kizárva, rugaszkodj el a földtől és álmodozz!
Képzeled el, hogy Toscana dombjainak kanyargós útjain gurulsz a Brera Spiderrel, melletted a barátnőd, akinek hosszú, barna haja lobog a menetszéltől, leteszed az autót egy borospince előtt az olajfák árnyékában, leheveredsz az asszonnyal az autó mellé a fűbe, kinyitsz egy palack chiantit és élvezed az életet a szó minden értelmében. Erre való ez az autó. Álmodni pedig jó. Megvalósítani még jobb.
Ennél pedig soha rosszabb autót a valóra váltáshoz. Egészen pontosan egy kivétel van. Bár még nem lehet kapni, de elérhető lesz a Spider álomromboló, szentségtörő verziója is egy dízel erőforással. 51 éves múltja alatt ez az első öngyulladós motor. Remélhetőleg az utolsó is egyben, ki hallott már olyanról, hogy egy Alfa kabrióban kövér gázadásra nem motorbőgést, hanem kávédaráló hangot hallasz? Hallatlan.
Ha viszont a jól bevált benzines motoroknál maradunk, akkor 2x2 választási lehetőségünk nyílik. 2.2-es és 3.2-es JTS motor közül dönthetjük el melyik tetszik jobban, illetve van két felszereltségi szint, a gazdagabbat a jól hangzó „Exlusive” jelzővel látták el. A legolcsóbb Spider 9.459.000 forintba kerül, ennél talán csak az lehet vigasztalóbb, hogy 13.300.000 forintnál többet nem nagyon hagyhatunk ott érte a kereskedésben. Persze ha nem tömködjük tele mindenféle opciós kütyükkel szívünk legújabb választottját. Vagy szívünk másik választottját. Embere válogatja.