Minden, amit tudni akartál az új Giulia Velocéról

2016-09-20  Tedi
Akár 280 lóerős benzinmotorral, és összkerékhajtással, illetve számos egyéb újdonsággal támad a Giulia Veloce.
Hírek >> 2016  

A Párizsi Autókiállításon mutatja be az Alfa Romeo a Giulia legújabb változatát, amely a Veloce névre hallgat. Az új felszereltségi szinttel azonban nemcsak a külső, és a belső, de a technikai tartalom is változik: egy 280 lóerős benzines és egy 210 lóerős dízelmotor is csatlakozik a csapathoz, és bemutatkozik az összkerék-meghajtás is.

 

A technikai részletek érdekesek, szóval vegyük sorra őket. A 280 lóerós, 2 literes benzinessel teljessé válik a benzines motorpaletta, amely így két motor háromféle verziójából áll: a kétliteres sornégyes 200 és 280, a V6-os biturbo 510 lóerőt teljesít. Dízelfronton is kiteljesedett végre a paletta: a 210 lóerős a negyedik variáns a 136, 150 és 180 lóerős egységes után. Mindegyik motor Olaszországban készül, a benzines egységeket Termoliban, a dízeleket pedig Pratola Serában rakják össze.

A 280 lóerős, sornégyes benzines teljesen alumínium motor, amelyet ugyanúgy hosszában építenek be, mint a többit, maximális teljesítményét 5250-es fordulaton adja le, 400 Newtonméteres nyomatékmaximuma már 2250-es főtengelyfordulaton rendelkezésre áll. Ez az egység annyiban tér el a többi sornégyes benzinestől, hogy a MultiAir befecskendezéshez kettő az egyben turbót párosítottak, a benzinbefecskendező rendszer pedig 200 bar nyomáson dolgozik a gyorsabb gázreakció érdekében.

A 2.2 literes dízel 3500-as fordulaton adja le mind a 210 lóerejét, 470 Newtonméter nyomatéka 1750-es fordulattól már elérhető. Ez az első olyan dízelmotor, amely teljes egészében alumíniumból készült. A MultiJet 2 befecskendező rendszer kétezer bar nyomással üzemel ebben az egységben, a teljesítmény előállításában egy elektronikusan vezérelhető változó geometriájú turbófeltöltő segédkezik.

Mindegyik új Giulia modell nyolcsebességes ZF automata váltóval rendelhető, amely már ismerős az előző Giuliákból. Van viszont még egy nagy dobás a 2.2-es dízelnél: jövőre elérhetővé válik egy alváltozat, amelyet Advanced Efficiency névre kereszteltek és külön jelölést is kap majd az autó farán ez a verzió. A technológiának köszönhetően a 180 lerős változattal a gyári adatok szerint 4,2 literes fogyasztás is elérhető lesz. Ennek érdekében az Alfa Romeo alacsony nyomású EGR-szelepet, levegő-vízhűtő intercoolert, második motorhűtő kört és speciális váltófokozat-kiosztást alkalmazott. Az autót emellett 5 milliméterrel lejjebb ültették, és speciális felniket kapott, 16 collos, 205/60-as gumikkal, így a légellenállási együtthatója 0,23-ra csökkent.

A másik nagy dobás azonban a Q4 összkerékmeghajtás bevezetése. A mindössze 60 kilogramm súlyú rendszer nyomatékelosztását és reakcióidejét a DNA-kapcsolóval is lehet változtatni, az első és hátsó tengelyek közti nyomatékelosztást a rendszer több tényezőt figyelembe véve változtatja. Alapesetben az összes nyomaték a hátsó tengelyre terhelődik, a tapadási határ elérésével fokozatos tevődik az első tengelyek felé is a nyomatékből, de legfeljebb 60 százalékot visz előre a rendszer.

A Veloce felszereltséggel a külsőben és a belsőben is lesznek változások. Kívül a 19 colos felnik, a diffúzort és dupla kipufogókat is magába foglaló hátsó lökhárító és a fényes fekete ajtókeret különbözteti majd meg a többi Giuliától, de kérhető rá Veloce típusjelzés is. A beltérben fekete sportülések és sportosabb, jobb markolattal ellátott kormány fogadja majd a sofőrt, a műszerfalon pedig alumínium betétek lesznek.

Az október 1. és 16. között látogatható párizsi autókiállításon a Veloce új színben, Misano kékben is látható lesz.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-06-17 16:36:14 // 39356
pont számolgattam.. ha nincs baja akkor sztem évi 2-300-ból megvan.. (olajcsere, fék, kerék)

Ha van baja, vagy cserélni kell valamit az indulhat olyan 200-500-1m és elmehet GTK-ig..

Eddig ami tapasztalat hogy nagyon jól tűrik az éveket, egy-egy húzósabb költségtől eltekintve elhasználódás alapon nem kell tartani sokmindentől:

Ilyen lehet:
- dízeleknél injektor, pumpa, olajszivattyú tömítés.. 200k környékén
- benzineseknél MA. modul, bármikor.. de van akinél 30k van aki 100+ és vannak már 200k-t futott példányok is.. ez még nem teljesen tisztázott hogy típushiba, vagy használati hiba (olaj, rpm.. hő.. rezgés...) vannak nagyon sokat futott MA modulok már Mito-k-ban Fiat500-akban és bírják, néha ki kell cserélni ha elfingja magát..

- hűtő ha megmakkan, egy-egy csati, vizbasz mocitető bovden

Általánosan a Giulia az akku meghalás miatt szokott hisztizni, ha mert akkor mindenfélét bedobál.. közben lehet sima akku csere, vagy csepptöltés.. esetleg 3 relé csere.. aztán jön megy.. ezekre oda kell figyleni.

A hűtővíz, olaj megint ilyen woodoo téma, van aki azt mondja szarni rá szervízben majd megnézik.. megy..

Aztán meg van akinek elfingja magát egy 3 ft-os ógyűrű a turbo-ban, vagy egy 2 ft-os műanyag csavar a hűtőcsőbe és kigyullad a motor burkolat.. de ezek megelőzhető hibák, ki lehet cserélni a szar kis csavart és a gumigyűrűt

ha komolyabb dolgo megmakkan az lehet költséges, motor, váltó.. bcm.. ezek már milliókban mérhetők. de ahhoz vagy nagyon szerencsétlenség kell..

pl: ha kipukkad az olajos intercooler és telifossa olajat vízzel és nem állsz meg azonnal.. vagy ha nem cserélsz benne 100 ezer km-ig olajad meg tud nyúlni a vezérmű lánc...
nincsbenne hűtővíz.. stb.. azért ezek általában elkerülhetők..
SD2025-06-17 16:21:16 // 39355
én az üzemenyagnál triggerelődtem és ledobta a szíjat a compiler:D
B3WiN2025-06-17 16:12:01 // 39354
Rászántam magam és a hétvégén beszereltem a dashcam-et. Most már azért nyugodtabban hagyom ott az autót, ha történik is valami legalább fel lesz véve. :P Ha valakit komolyabban érdekel a telepítés menete, akkor írtam róla egy hosszab blogot.