Jön a Stelvio és a Giulia GT Junior speciális szériája

2021-10-19  Alfa Amore
Újabb limitált darabszámú kiadást készít a Giuliából és a Stelvióból az Alfa Romeo. Ezúttal is egy történelmi visszatekintést kapunk: a Bertone GT Juniorra emlékezik a speciális széria.
Hírek >> 2021  

A 6C Villa d'Este speciális széria után ismét egy limitált kiadással jelentkezett az Alfa Romeo. Ezúttal az 1966 és 1976 között gyártőtt GT 1300 Juniort idézik meg egy egyedi felszereltséggel. A 89 lóerős sportkupét Bertone tervezte, és mintegy 100 ezer darabot gyártottak belőle. A GT 1300 Junior akkori reklámjának szlogenje az volt, hogy "Una vittoria al giorno, con una vettura per tutti i giorni", azaz "minden nap egy győzelem a mindennapi autódban".  Az autó akkoriban egy viszonylag elérhető árú sportkupénak számított.

A korlátozott darabszámban elérhető verziók 210 lóerős dízel vagy 280 lóerős benzines motorral érkeznek, gyakorlatilag Veloce felszereltségűek, további extrákkal. Ilyen például a hímzett logós bőr műszerfal is. A Giuliát 19-es, a Stelviót 21 collos felnikkel szerelik.

A Giuliából készült ilyen kivitel 280 lóerős, hátsókerék-hajtásos verzióban is, de sajnos ebből a magyar piacra nem kerül. 

A GT Junior modellváltozat - csakúgy, mint a 6C Villa d'Este kivitel - korlátozott számban készül. Az Alfa Amore információi szerint 84 Giuliát és 148 Stelviót gyártanak. Ezekből a CEE (azaz Magyarország, Szlovákia és Csehország) 6 Giuliát és 12 Stelviót kap majd készletre.

A Giulia GT Junior változata kereken 20 millió forintért érhető el Magyarországon, míg a Stelvio speciális kiadása 21.430.000 forint. Ha szeretnél ilyet, siess a kereskedésbe.

Az Alfa Amore képgalériája elérhető a Facebookon!

A speciális szériáról a Backstage adásunkban is beszámoltunk.  

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)