Nyolc év után megmutatták a GT kabriót

2011-04-08  Tedi
Nyolc év után a Bertone megmutatta a nagyközönségnek a 2003-ban készült GT kabriót, ami végül soha nem került sorozatgyártásba.
Hírek >> 2011  

A GT kupé bemutatása előtt nem sokkal a Bertone stúdió elkészítette a tanulmányt, de a nyilvánosság elől ezidáig elzárták. A Bertone múzeumában őrizgették, innen szivárogtak ki képek 2008-ban, amelyek akkor bejárták a világhálót.

A vászontetejű, négyüléses GT nagyon jól jött volna a Bertone glugliascoi üzemének, miután a kupé változatot hosszú tárgyalások után nem itt, hanem a Fiat pomiglianoi üzemében gyártották. Lilli Bertone az Automotive News újságírójának azt mondta, Daniele Bandiera, az Alfa akkor főnöke a tanulmányt látva biztosította őket arról, hogy gyártsába kerül a kabrió, mert nagyon tetszik nekik. Aztán végül semmi sem lett belőle, mert a vezetés úgy döntött, inkább a Brerából készítenek kabrió változatot Spider néven.

Hogy ez mennyire volt jó döntés, azt a számok tükrében lehet megítélni. A Brerából 2005 és 2010 között alig több, mint 21 ezer darabot adtak el, a Spiderből pedig - amelyet Pininfarina rajzolt meg - ennél is kevesebbet, 12 ezret. Eközben a GT-ből bemutatásától 2010-ig 80 ezer példány kelt el, valószínűsíthető, hogy kabrió változatából jóval több, mint 12 ezer készült volna.

A Bertonénak valószínűleg ez sem lett volna elég ahhoz, hogy megmeneküljenek, a Torino külvárosában lévő karosszériagyártó üzemet a Fiat előbb-vagy utóbb felvásárolta volna. Mint ahogy ezt meg is tette 2009-ben. Lilli Bertone, az alapító Nuccio Bertone özvegye eközben újjászervezte a céget és a 2010-es genfi autókiállításon bemutatták az egyik legizgalmasabb modelljüket, a Pandiont.

Forrás: ANE, FlickR

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
GT coupé

Az utolsó 3 hozzászólás:

Shadin2024-09-27 15:06:32 // 10922
Tolatóradar sípolás hibakód leírás létezik valahol valakinek?
Reggelent össze vissza sípol, talán a leg jellemzőbb a közepes-hosszú-rövid jelzés.
Kábelt cseréltem a lökhárító stekkertől az elektronikáig, stekker tiszta, tömített, fejek jók, ha éppen nem csipog valami hibát :-(
GT Ɨ|ѯ2024-09-16 13:41:17 // 10921


GT felső szellőzőház karbonbevonattal nem vtn, nem fólia / tükröződésmentes matt záró lakkal / eladó
érd. oldalamon, köszi
Csabo222024-08-01 23:40:37 // 10920
Korrektül lett dokumentálva ;)
Ahogy kiderült, a legjobb megoldás a Gt V6 fék. pont. csak ugye az a legköltségesebb is (tatán jelenleg is van a webshop szerint GTA csonkállvány 45/db áron), plusz nem akarok a féltengely muterkával kinlódni (nyomaték + szög a gyári meghúzási előirás) a csapággyal meg pláne :)
Nem merem a 159 tárcsáját fúrkálni
Inkább kisérletezek a 166 nyereggel. hogy beleférjen a 330as tárcsa és a betét ott fogja ahol kell. nekem vhogy ez az opció a legkézenfekvőbb
Volt 147 GTA 305ös nyergem, + alig használt tárcsa és betét is mellé. de annak a látványon kivül semmi értelme egy jó 284es tárcsa/betét kombóval szemben. márpedig van olyan kombó amivel a gyári fék is igen harapós.