Mégerősebb JTD motorok

2007-06-07  BeeGee
Az olasz fejlesztőmérnököket újra elkapta a teljesítményhajhászás, de ezúttal gázolaj-fronton erősítettek.
Hírek >> 2007  

Jön!

A Fiat mérnökei tovább izmosítoták a bevált 1.9 JTD motort, ami új, dupla feltöltésű rendszert kapott. Alfáéknál elsőként a 159 és a Brera/Spider modellekhez lesz rendelhető, de később a 147-ben és a GT-ben is felhasználják.
A biturbós technológiát nem az Alfa használja elsőként, a dízel fejlesztésekben élen járó gyártóknál már találkozhattunk ezzel a megoldással. Az új motor teljseítménye verziótól függően 180-190 lóerő, de a mérnöknek nem csak a kihegyezett teljesítmény volt a céljuk. A hétköznapi használatot jelentő 2000-2500-as fordulattartományig az eddigi 305 helyett már 400 Nm nyomaték áll majd rendelkezésre. 2500 felett már ismerjük az erőviszonyokat, így igazán kellemes motornak ígérkezik az új JTD, a dupla feltöltésnek köszönhetően pedig teljesítményleadása is sokkal egyenletesebb lesz.

Megérkezett!

Aki mostanában rendel 2.4 JTDm motorral új Alfát, az már 210 LE-t tudhat magáénak. A hetekben ugyanis előzetes figyelmeztetés nélkül a gyár csavart egyet a technikán és 10 LE-vel többet hoztak ki az aggregátból. A nyomaték nem változott, viszont már 1500-as fordulaton eléri a maximum 400 Nm-t. A gyorsulás is javult 2 tizedmásodpercet, fogyasztásban nem várható változás és az ára sem emelkedik a kettőnégyeseknek.
Írta:
BeeGee
Kapcsolódó topic:
GT coupé

Az utolsó 3 hozzászólás:

Shadin2024-09-27 15:06:32 // 10922
Tolatóradar sípolás hibakód leírás létezik valahol valakinek?
Reggelent össze vissza sípol, talán a leg jellemzőbb a közepes-hosszú-rövid jelzés.
Kábelt cseréltem a lökhárító stekkertől az elektronikáig, stekker tiszta, tömített, fejek jók, ha éppen nem csipog valami hibát :-(
GT Ɨ|ѯ2024-09-16 13:41:17 // 10921


GT felső szellőzőház karbonbevonattal nem vtn, nem fólia / tükröződésmentes matt záró lakkal / eladó
érd. oldalamon, köszi
Csabo222024-08-01 23:40:37 // 10920
Korrektül lett dokumentálva ;)
Ahogy kiderült, a legjobb megoldás a Gt V6 fék. pont. csak ugye az a legköltségesebb is (tatán jelenleg is van a webshop szerint GTA csonkállvány 45/db áron), plusz nem akarok a féltengely muterkával kinlódni (nyomaték + szög a gyári meghúzási előirás) a csapággyal meg pláne :)
Nem merem a 159 tárcsáját fúrkálni
Inkább kisérletezek a 166 nyereggel. hogy beleférjen a 330as tárcsa és a betét ott fogja ahol kell. nekem vhogy ez az opció a legkézenfekvőbb
Volt 147 GTA 305ös nyergem, + alig használt tárcsa és betét is mellé. de annak a látványon kivül semmi értelme egy jó 284es tárcsa/betét kombóval szemben. márpedig van olyan kombó amivel a gyári fék is igen harapós.