Szeptembertől MultiAir Mitók jönnek

2009-06-15  Tedi
Az évek óta csodafegyverként emlegetett MultiAir technológia végre bemutatkozik a Fiat konszernnél, először a MiTo benzines egységeiben lesz elérhető szeptembertől akár 170 lóerővel.
Hírek >> 2009  

Sergio Cravero, az Alfa Romeo vezérigazgatója a Genfi Autókiállítás sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy hamarosan megkezdik a MultiAir rendszerű benzinmotorok gyártását a Fiatnál és először a MiTo kaphatja meg ezeket az erőforrásokat. Eljött az idő, az Alfa hétfői közlése szerint szeptembertől elérhetővé válnak az 1.4-es MultiAir szívó- és turbómotorok.

A MiTóban az 1.4-es erőforrások 105, 135 és 170 lóerős változatban érhető el, ezekhez 5, vagy 6 sebességes váltót párosítanak. A 105 és 135 lóerős változatok az alap MiTo palettába tartoznak majd, míg a 170 lóerős motort csak a QV modell kapja meg. Ennek debütálása nem sokkal a szeptemberi bemutató után vártható.

A közleményben az Alfa vezetősége a Common Rail technológiához hasonlította a MultiAir fontosságát, hiszen az új technológiával a motorok akár 10 százalékkal több erő és 15 százalékkal több nyomaték állítható elő azonos lökettérfogatból, ugyanakkor a fogyasztás akár 10 százalékkal, a szén-dioxid kibocsátás akár 40, a nitrogén-monoxid kibocsátás pedig akár 60 százalékkal csökkenhet.

A MultiAir technológia lényege a vezérműtengelytől függetleníthető szelepvezérlés, amit egy közbeiktatott elektro-hidraulikus rendszerrel érnek el, így a motorba jutó levegő mennyiségét minden hengerben külön-külön közvetlenül és folyamatosan lehet változtatni. Azon túl, hogy a gázpedál állásától függetlenül változtatható a levegő mennyisége a rendszer nagy előnye, hogy nagyon könnyen adaptáláható a dízel üzemű motorokhoz is, hamarosan tehát a Fiat SGE, azaz kisköbcentis dízel motorjaiban is bemutatkozik.

A MultiAir technológiával együtt egy másik újdonság, a Start&Stop rendszer is bemutatkozik az Alfánál. Ennek lényege, hogy a motort pl. dugóban, vagy piros lámpánál álláskor a rendszer leállítja, de minden más műszer bekapcsolva marad, majd amikor ismét szükség van az erőforrásra, újra elindítja.

Spiegel András, az Alfa Romeo brand managere arról tájékoztatott, hogy az alap, 78 lóerős változat továbbra is a paletta része marad, a többi motorváltozatot pedig fokozatosan, jövő év elejétől váltják fel a MultiAir egységek.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Selmak2024-04-15 12:47:38 // 6832
pl. csomagter vilagitas kapcsolo!

Az kb 5 perc után lekapcsol ha nyitva hagyod.
berobbantam2024-04-13 19:02:43 // 6831
Szia.
Azt írtad több villamos szakinál is volt már.Nekik meg kellett volna találni a baj forrását.Én mérnék egy töltést alapjáraton és fordulaton is.Utána megnézném mennyi áramot vesz fel a kocsi nyuhalmi állapotban.Azt se tudom hogy használod.Nekem anno az 1.4 benzines bravát 3-4 hetente ki kellett vinni a városbol.A rövid utak sok indítózás leszopálta az akkut.Pedig nem ment rajta világítás nem használtam a klímát.Az 56 diesel.A klíma zene tompított nonstop üzembe van.De annak még sincs ilyen nyűgje.Pedig napi 8 km az átlag köröm 5 megállással.Az előző akku majd 4 évig tűrte ezt télen nyáron.Pedig noname volt.
zgi5212024-04-13 17:15:51 // 6830
sztem ez egy vegtelen egyszeru hiba lesz csak
senki nem gondol ra.
pl. csomagter vilagitas kapcsolo!

gyujtas nelkul csekkolni kell a bizti tablat, hogy hol
folyik tovabbra is aram nyugalmi allapotban.

igen, tudom nehez kompetens szakit talalni😳