Limitált kiadás készül a Quadrifoglio modellekből

2023-04-13  Alfa Amore
Az Alfa Romeo a lóhere 100. évfordulóját ünnepli a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio modelljeinek limitált, immár 520 lóerős változataival, amelyekből csak 100-100 darab készül!
Hírek >> 2023  

A zöld négylevelűt először 1923-ban, a Targa Florio körversenyen rakatta RL-jére Ugo Sivocci azért, hogy szerencsét hozzon neki a versenyen. A babona bejött, Sivocci ugyanis abban az évben megnyerte a híres olasz körversenyt. A lóhere szimbólum azóta egyre inkább összeforrt az Alfa Romeóval, a legsportosabb modelleket jelölték a QV-emblémával, a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio változataira pedig gyakorlatilag önálló modellekként tekint a gyár.

A lóhere 100. évfordulóját most ezek speciális változataival ünnepli az Alfa Romeo, amelyekből csak 100-100 darab készül. A “Quadrifoglio 100° Anniversario” modellekbe már az alapmodelleken bemutatott hármas osztású LED-mátrix fényszórók és a teljesen digitális műszerfal kerül, amelyeket a Giulia és a Stelvio 2023-as alapváltozatain már megismerhettünk.

A digitális műszerfal az eddig ismert három nézeten túl egy egyedi, csak a Quadrifogliókban megjelenő témát is kapott, amely a Race-mód aktiválásakor látható. A limitiált modellek egyedi hímzett lóherés bőr műszerfalat, a bőr/alcantara ülések aranyszínű varrást, arany féknyergeket kaptak, az autó oldalán a lóhere pedig a korábban már bemutatott évfordulós változat, amely arany szegélyt kapott az 1923-2023 évszámokkal. Érdekesség, hogy ezeket a bőr/alcantara üléseket már egy ideje nem lehet rendelni a Q-khoz, míg egy időben a Veloce Ti felszereltségi szinten a normál Giuliákhoz is adták. Most újra megjelent, kérdés, hogy a nem limitált Quadrifogliókon megmarad-e a jövőben...

 

A V6-os duplaturbós motorok teljesítménye ezekben a modellekben már 520 lóerő. A hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki, amely ezen a különleges bevezető szérián debütál. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet tesz lehetővé.

Ezeken a limitált autókon széria az Akrapovic-kipufogórendszer is.

Az évfordulós modellek Montreal zöld, Etna piros és Vulkán fekete színben lesznek megrendelhetők.

A Quadrifoglio Giuliából és Stelvióból nem ez az első limitált széria, készült belőlük NRing kivitel (2018-ban) és Alfa Romeo Racing változat is (2019-ben), azok is csak korlátozott darabszámban voltak kaphatóak, amelyek azóta is a gyűjtők féltve érzett kincsei.

A reklámfilmet és a sajtófotókat/videókat Szicília szigetén, Palermóban készítették, hiszen anno a Targa Florio körverseny is a sziget útjain zajlott. A képek helyszíne egészen pontosan a Piazza Pretoria

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Gabor F2024-04-24 20:08:42 // 35326
SD, a bal első gumira:
Ha jól látom nem ment mélyebbre, mint a mellette lévő “árok”. Ha tényleg nem, akkor valószínűleg nem para.
Ha a lyuk alján látszik a fém, akkor az már gond. Ugyanis az a fémszerkezet elkezd korrodálódni és egy idő után ledobja a felette lévő gumit, ami elég nagy felület is lehet. Ez még kis sebességnél sem vicces, pláne, ha éppen race üzemmódban vagy. Ezt egy gumis ismerősöm mondta, mert pont most adtam el egy öreg szettet, ahol a vájatban volt egy hosszanti repedés és ott látszódott a drót.
SD2024-04-24 19:19:04 // 35325
Ahha, ez csinál ilyen jó kis telemetriát:)
SD2024-04-24 19:18:25 // 35324
Hát én elvett gázzal mentem, de mivel nincs motorfék:D
Mondjuk lehet ezért dobta a farát.