Lehet két kerékkel kevesebb?

2008-02-21  Punisher
Akár bringával is regisztrálhatsz az Alfa Amorén, persze csak akkor, ha Alfa Romeo márkájú! Íme a kínálat, de mielőtt kattintanál, készülj fel az árakra.
Magazin >> A vírus mögött  
Az első Alfa Romeo kerékpárokat 2006-ban csodálhatta meg a közönség, néhány prototípus és újonnan bemutatott Alfa mellett. Sokan azt hitték, hogy csak reklám célból készültek ezek a kétkerekűek, pedig nem. Az autók mellett igazi, kereskedelemben is kapható kerékpárok bemutatóját tekinthette meg a nagyközönség. 2006 szeptemberében a párizsi autószalonon az Alfa Romeo két kerékpár modellel debütált. A Stradale és a Cross jelzésűekkel, később pedig a Competizione kivitellel.

Az Alfa Romeo Centro Stile mint tervező és a milanói Compagnia Ducale, mint gyártó együtműködésében a kerékpárok az Alfa Romeo szellemében készülnek. Tradicionális nevek, az autók stílusát idéző formák és stílusjegyek, minőség és élvezet. A gyártásnál és a felhasznált alkatrészeknél fontosnak tartották, hogy a "100% Made in Italy" cél megvalósuljon (ami többé-kevésbé sikerült is).

Stradale

A Stradale Wolfgang Egger, a Centro Stile tervező főnöke, és Veber Ferrari a Compagnia Ducale vezető tervezőjének együttműködéséből született. A kerékpár mögé igazi történelmi filozófiát állítottak. A Stradale bringa a nevét az 1967-es Tipo 33-2 Stradale autó legenda után kapta. Ennek szellemében ez egy utcai, hétköznap használatra szánt, magas élvezetet nyújtó sportos kerékpár.

A váz formáját a jellegzetes, manapság sokak által Alfa pajzsnak nevezett, de igazából nyíl (nyílhegy) motívum ihlette, mely az 1946-os 6C 2500 Ferccia d’Oro óta elválaszthatatlan stíluselemévé vált az összes Alfa Romeo modellnek. A váz anyaga 7005-ös alu ötvözet, melyet TIG hegesztéssel illesztettek össze. Az első villa krabonszálas anyagból készült. A Michelin gumiktól eltekintve minden alkatrésze olasz gyártmány.

Felszereltség, felhasznált alkatrészek:

Váz anyaga: 7005-ös alu ötvözet
Első villa: Carbon
Fékek: Miche Performance
Hajtómű szett: Campagnolo Veloce 2X10 "Compact"
Váltók: Campagnolo Veloce CT
Váltó- és fékkarok: Campagnolo Veloce "Ergopower Flat Bar", integrált váltókarokkal
Kerekek: Miche Racing, 28 küllős
Ülés: Selle Italia
Gumik: Michelin Sport 700X23
Pedálok: Double System
Súly: 9,8 kg

Cross

A Cross egy mountain bike, melyet az Alfa Romeo Kamal crossover prototípus ihletett. A bemutató példány a Kamal arany fényezését kapta. A kereskedelmi forgalomban kapható példányok viszont nincsenek lefestve. Az átlátszó kompozit anyagban tetszelgő karbonszövet adja a Cross színét és árulkodik róla, hogy ez nem egy átlagos, fémvázas hegyikerékpár. Csúcstechnika és csúcsminőségű anyagok.

A Corss egyszerre szép, fenséges, újító, agresszív és biztonságos. Az Alfa pajzsot, (nyilat) művészi módon jelenítették meg a váz kialakításában. Ha nem írnák rá, hogy Alfa Romeo, akkor is mindenki tudná, hogy ki gyártotta.

A Cross-nál is a "100% Made in Italy" összeállításra törekedtek, de a teljes Shimano szett, és a Rock Shox teleszkóp kilóg a sorból. A Cross olaszságának megtöretésének védelmében érdemes megjegyezni, hogy mountain bike-hoz olyan jó minőségű olasz gyártmányú szett nincs, amely a japán Shimano-val felvehetné a versenyt. Az azonban teljesen érthetetlen, hogy miért a Rock Shox teleszkópra esett a választást. Hatalmas feketepont! Hiszen az 1945-ben alapított olasz Marzocchi által gyártott, csúcsminőségű mountain bike teleszkópok méltóak lettek volna az Alfa kerékpárokhoz. Mindez különösen indokolt lenne annak fényében, hogy az Alfa Romeo 155 V6 TI DTM-ben is alkalmaztak már szintén a Marzocchi által fejlesztett és gyártott alkatrészeket.

A Cross három felszereltségi szinttel készül:

Cross XT Disco:
Váz: Carbon HM40
Első villa: Rock Shox
Fékek: Shimano Deore XT tárcsafékek
Hajtómű szett: Shimano Deore XT
Váltók: Shimano Deore XT
Váltó- és fékkarok: Shimano Deore XT
Kerekek: Mavic
Ülés: Selle Italia
Gumik: Michelin

Cross XT:
Váz: Carbon HM40
Első villa: Rock Shox
Fékek: Shimano Deore XT
Hajtómű szett: Shimano Deore XT
Váltók: Shimano Deore XT
Váltó- és fékkarok: Shimano Deore XT
Kerekek: Mavic
Ülés: Selle Italia
Gumik: Michelin

Cross LX:
Váz: Carbon HM40
Első villa: Rock Shox
Fékek: Shimano Deore LX
Hajtómű szett: Shimano Deore LX
Váltók: Shimano Deore LX
Váltó- és fékkarok: Shimano Deore LX
Kerekek: Mavic
Ülés: Selle Italia
Gumik: Michelin

Competizione

A Competizione 100 százalék Alfa Romeo. Tradíció, élvezet, technológiai fejlesztés: olasz ízig vérig. Innovatív design, "cutting-edge" technológia. Az országúti versenykerékpárok csúcsát képviseli, úgy mint a gépjárművek között az Alfa Romeók. Nevét az Alfa Romeo jelenlegi csúcsmodelljéről kapta.

Négy féle verzióban készül: 8C Competizione, Competizione Record Fashion, Competizione Record, és Competizione Chorus. Ezek közül a 8C a legkülönlegesebb. Limitált szériában készül, csak a kiváltságosaknak. Ránézésre a natúr karbon váz árulkodik a különleges Alfa példányról. Kerekedelmi forgalomban csak a többi három modell kapható.

Competizione felszereltségek:

8C Competizione
Váz anyaga: Carbon HM40
Első villa: Carbon HM40
Kormány: ITM K-Sword
Fékek: Campagnolo Record D Skeleton
Hatómű szett: Campagnolo Record Ultra Torque Carbon
Váltók: Campagnolo Record QS
Váltó-és fékkarok: Campagnolo Ergopower Record QS
Kerekek: Campagnolo Bora Ultra
Ülés: Selle Italia Thoork
Gumik: Tubolari Vittoria Corsa Kevlar
Súly: 6,9 kg

Competizione Record Fashion
Váz: Carbon HM40
Első villa: Carbon HM40
Kormány: ITM Carbonio
Fékek: Campagnolo Record D Skeleton
Hajtómű szett: Campagnolo Record Ultra Torque Carbon
Váltók: Campagnolo Record QS
Váltó-és fékkarok: Campagnolo Ergopower Record QS
Kerekek: Campagnolo Bora Ultra
Ülés: Selle Carbonio
Gumik: Tubolari Vittoria Corsa Kevlar
Súly: 6,9 kg

Competizione Record
Váz: Carbon HM40
Első villa: Carbon HM40
Kormány: ITM Carbonio
Fékek: Campagnolo Record D Skeleton
Hajtómű szett: Campagnolo Record Ultra Torque Carbon
Váltók: Campagnolo Record QS
Váltó-és fékkarok: Campagnolo Ergopower Record QS
Kerekek: Campagnolo Eurus
Ülés: Selle Italia
Gumik: Tubolari Vittoria Corsa Kevlar
Súly: 6,9 kg

Competizione Chorus
Váz: Carbon HM40
Első villa: Carbon HM40
Head set: Campagnolo Chorus Hiddenset
Kormány: ITM Vista Carbone
Fékek: Campagnolo Record D Skeleton
Hajtómű szett: Campagnolo Ultra Torque Carbon
Váltók: Campagnolo Record QS
Váltó-és fékkarok: Campagnolo Ergopower Chorus
Szabadon futó: Campagnolo Chorus
Kerekek: Campagnolo Zonda
Ülés: Selle Italia XRP XP
Gumik: Tubolari Vittoria Corsa

Az érdekesség kedvéért következzen az árakról is egy-két szó. A Compettizione Record Fashion ára jelenleg 8.950 Euro (2008. február környéki árfolyamon kb. 2.200.000 Ft), amiből futja egy fél vadonatúj 147-esre. A 8C verzió ára minden bizonnyal csillagászati, értéke később pedig szinte "felbecsülhetetlenné” válik A többi Competizone modell 5-6.000 Euro környékén kapható.

A Cross kivitelek 3.000 Euro környékén mozognak. A legolcsóbb modell a Stradale, a maga 1.690 Eurós árával.

Tehát kedves Alfa rajongók, ismét van mire gyűjteni!

Írta:
Punisher
Kapcsolódó topic:
2 keréken is szép az élet

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kócosw2024-03-10 21:11:20 // 10192
en 2* mömaxban de az annyiba került hogy ide se merem írni 🤣🤣
VKG699!!! (4x156+75)2024-03-10 19:29:46 // 10191
Az 56sw lassan magától is eltalál az ikeába, annyit járunk az utóbbi időben :DDD
Kócosw2024-03-10 16:55:27 // 10190
sokba kerülnek az tuti, dragabbak mint a bella 😁 páromnak is mondtam hogy a konyha arabol mar valami vagany olasz kijött volna 🤣