Előbb még egy pillantás a beltérre. Az ülések új huzatot kaptak melyek csíkozása a külső fényezéssel harmonizál, de meg nem szolgálnak a tulaj teljes megelégedésére. Amennyiben az álom újra kivirágzik minden valószínűség szerint új komfortosan-sportos ülések kerülnek majd az eredetiek helyére.
A műszerfal, az órák, a kormány, a váltó és a pedálok változatlanok maradtak. Egyedül egy picike kapcsoló a fordulatszámmérő és a kilométeróra között árulkodik az autó egyediségéről. Ezzel a kapcsolóval válthatunk a gyári és az utólagosan beszerelt benzintank között. Mivel az Alfetta csupán 54 literes tankkal rendelkezik, egy további 54 literes tankot kapott a Reiff-Alfetta a csomagtartóba rögzítve. Így már 500 km-t is képes megtenni az autó két tankolás között. Sajnos ezért nem tudunk több cuccot magunkkal vinni mint egy közepes bőrönd. Tehát a következő terv egy összesen 80 literes tank beszerelése a gyári helyére.
A szíve ennek az Alfettanak a V8-s blokk, amely eredetileg a Montreal priviléguma volt. Azé a Montrealé amit eredetileg középmotoros kupénak szántak de végül hagyományos orrmotor – hátsókerék hajtású elrendezéssel került a piacra. A motor 200 LE-t ad 2.6 literből. A keveréket egy koros de megbízható, mechanikusan szabályzott Spica-befecskendezes állítja elő. A motor hidegen a harmadik-negyedig fordulatra beugrik, utána szépen, egyenletesen forog és torpanás nélkül veszi a fordulatot.
Az 5 sebességes váltó gyengesége már a motor bemelegítése közben megmutatkozik. A váltó útja elég hosszú és nem éppen precíz.
Mikor a motor végre eléri az üzemi hőfokát, sportosra vehetjük a váltásokat. Nem mintha a motor megkövetelné a gyakori váltást, ám a relatíve rövid áttételezés miatt hamar átlendül a vezető szeme előtt a fordulatszámmérő mutatója. Ám ezt a hektikus keverést csak az fogja észrevenni, aki kihasználja az autó adottságait és minden kanyart a megfelelő fordulatszámon szeretne teljesíteni. Aki megszokja a V8 rugalmasságát, nyugodtan hagyhatja negyedikben vagy ötödikben a váltót a legtöbb helyzetben.
Mikor a motor végre eléri az üzemi hőfokát, sportosra vehetjük a váltásokat. Nem mintha a motor megkövetelné a gyakori váltást, ám a relatíve rövid áttételezés miatt hamar átlendül a vezető szeme előtt a fordulatszámmérő mutatója. Ám ezt a hektikus keverést csak az fogja észrevenni, aki kihasználja az autó adottságait és minden kanyart a megfelelő fordulatszámon szeretne teljesíteni. Aki megszokja a V8 rugalmasságát, nyugodtan hagyhatja negyedikben vagy ötödikben a váltót a legtöbb helyzetben.
A "gavallérindulást" egyelőre meggátolja a gyenge kuplung, de az hogy 9.3 sec elegendő a 0-100-s sprinthez mutatja milyen energetikus a motor. A zajkomfort 3000 ford/percig kifejezetten kellemes az utasoknak és a környezetnek egyaránt, ám efölött a dörmögést előbb egy kellemetlen hanghullám, később erős fémes-mechanikus zajokból kibontakozó állati hörgés váltja felt. Ez a sokhangúság semmi esetre sem nevezhető kellemesnek, ezzel Reiff is egyetért, ezért új kipufogó rendszert tervez. Egy kisebb finomhangolást a befecskendező rendszer is megkövetel, ugyanis a teszt során 18,1 literes átlagfogyasztás 100 km-re, ami meghaladja az elvárható szintet.
A menettulajdonságok viszont tökéletesek. Az egyenesfutás még az elismerésreméltó 222 km/h végsebességnél is kiváló. A kanyarokba finom korrigálással kell az Alfettát bevezetni, de ez a sportosság megbosszulja magát kis tempónál. A széles gumik nagy kormányerőt követelnek, ám nem annyira hogy a gyengébbik nem képviselője ne tudná elviselni.
Merész álmait megvalósító Reiff nem lenne igazi kereskedő, ha nem próbálna meg remekművéből is üzletet csinálni. A napokban kapta meg az engedélyt az Alfa Romeótól, hogy álmát 100 darabos szériában legyárthassa, és darabonként 40.000 márkás áron értékesítse.
Merész álmait megvalósító Reiff nem lenne igazi kereskedő, ha nem próbálna meg remekművéből is üzletet csinálni. A napokban kapta meg az engedélyt az Alfa Romeótól, hogy álmát 100 darabos szériában legyárthassa, és darabonként 40.000 márkás áron értékesítse.
Forrás: Auto Zeitung 1977
Fordította: Rumi
Szerkesztette: BeeGee