Az Alfa Amore Racing - versenyezz alfásokkal!

2011-01-26  Blade
Az Alfa Amore tagjai 2009 októberében hozták létre az Alfa Amore Racinget, hogy a virtuális versenypályákon mérhessék össze vezetési tudásukat. Azóta csaknem száz tagja van és egy komoly bajnokság bontakozott ki. Ezt mutatja most be Blade, az egyik szervező.
Magazin >> A vírus mögött

Az Alfa Amore Racing tagjai aktív Alfa Amore tagok, akiket a kezdetek óta nagyon összekovácsolt a versenyzés. Négy állandó törzstagjuk van: Willy (Kretskó Vilmos), Öcsi155 (Bányai Imre),  NaTo (Nagy Tamás) és Blade (Bordás Péter). Így négyen fejlesztik az oldalt és népszerűsítik azt minden motorsport rajongó felé. Willy a versenyszabályzatokat fejleszti, Öcsi a versenymódokat, NaTo a videókat készíti, Blade pedig a site tartalmát. A design-t Mesa (Mészáros Sándor) szintén Alfa Amore tag készíti, ő nemrég csatlakozott a csapathoz. Megemlítenék még pár aktív tagot is, akik ugyan az Alfa Amore Racing fejlesztésében közvetlenül nem vesznek részt, de kezdetek óta velünk vannak és szintén Alfa Amore tagok. Ők Kovi (Kovács Tamás) és Papamaci (Böröndi Géza). Összesen kilencvenöt regisztrált versenyzője van az Alfa Amore Racingnek.

"Saját szórakozásunk mellett komoly munkát fektettünk eddig is az Alfa Amore Racingbe, és tele vagyunk még tervekkel. Emellett hirdetjük is az igét, szeretnénk minél több versenysportot szerető embert megismertetni a szimulátorozás fantasztikus világával" - mondja Blade.  A mai komoly szimulátorok, mint például az rFactor is, amit használnak, annyira realisztikus és magas szintű versenyzést nyújt, hogy számos neves országos, valamint nemzetközi hírű versenyző is rendszeresen edz ezekkel a szimulátorokkal. A teljesség igénye nélkül pár név, akikkel rendszeresen lehet találkozni a szimulátorozás világában: Michelisz Norbert, aki jelenleg a WTCC világbajnokság aktív igen sikeres versenyzője, Hatvani Bálint országos bajnok Seat Leon kupában, Talmácsi Gergő országos gyorsasági motoros többszörös bajnok hatszázas kategóriában, Talmácsi Gábort pedig nem kell bemutatni senkinek. Több olyan versenyző is van, aki a szimulátorozás világából indult és mára komoly eredményeket ért el. Talán a legismertebb Michelisz Norbert. Jelenleg szárnyait bontogatja Tim Gábor is, aki rögtön első évében harmadik helyezett lett számos futamgyőzelemmel az országos Suzuki Swift kupában. Talán nem is kell több bizonyíték arra, hogy a szimulátorozás már nem csak játék. Szeretnénk bemutatni a szimulátorok világát kicsit közelebbről. Kezdjük egyből a közepén, a high-tech kiegészítőknél.

A fejlett kormányok

Ezek a kormányok képesek arra, hogy a hűen modellezett versenypályákat valósághűen visszaadják. A FFB (Force FeedBack), azaz az erő-visszacsatolásos kormányok által pontos visszajelzéseket kapunk a megcsúszásokról, a rázókövekről, az irányváltoztatásokról és minden az autó mozgásával kapcsolatos változásról, hihetetlen valósághű módon. Egy komolyabb megcsúszásnál a versenyző szíve is hevesebben ver.

Ezek a kormányok komoly technikai berendezések. A precíz mechanika mellett a szervomotor (akár több is) a legfontosabb részegysége. A motor biztosítja az FFB effektet, némely típusban szervo helyett léptetőmotorokkal. A legnevesebb gyártók évek munkájával értek el erre a mai komoly szintre, nem ritkán híres versenyzők tapasztalatait figyelembe véve. A kormányokhoz természetesen pedálok is tartoznak, ezekből létezik kettő, illetve hárompedálos rendszer. A pedálok is komoly mérnöki munka eredményei, amelyeken például pontosan beállítják a fékpedál progresszív erőhatásait, a kuplung és a gázpedál minél pontosabb visszajelzéseit. Mint minden műszaki és technikai műfajban, itt is elérkezhetünk egy olyan szintre, ahonnan már nincs visszaút és a határ a csillagos ég. A versenyautó szimuláció mára már igazán komoly iparággá nőtte ki magát, a nevesebb versenyistállók fejlesztési munkájának és a valódi élvonalbeli versenyzők felkészülési rutinjának is szerves részét képezi a jelen technológia vívmányainak magas szintű kiaknázása. Ezek számukra munkaeszközök. Nem meglepő tehát, hogy a piacon is megjelennek és elérhetővé válnak azon termékek, amelyek a high-end kategóriát képviselik. Ez persze az árukon is elég nyilvánvalóan megmutatkozik. Ezzel párhuzamosan pedig fokozatosan jelennek meg az olyan egyre precízebb és igényesebb szoftverek, melyekkel ezen eszközök képességeit alaposan ki is lehet használni.

Cockpitek

Léteznek komoly cockpitek, azaz otthoni "pilótafülkék” is. A legegyszerűbbek csupán egy keretből állnak, amelyben rögzítve van egy versenyzői ülés, pozícionált kormánnyal és pedálokkal. A skála másik végén a többmonitoros, hidraulikus munkahengerekkel mozgatott cockpitek állnak, amikhez különböző érzékelők tartoznak, így például a fejünk mozgása is a versenyzés része lehet. 


 
Az rFactor

Az online versenyzéshez az rFactor nevű program szükséges. Az rFactort gyakorlatilag az online versenyzésre optimalizálták, ezért az Alfa Amore Racing tagjainak is szebbnél szebb pillanatokat okoz. Ők órákat képesek eltölteni a tökéletes beállítást keresve, hogy újabb fontos századokat faragjanak le a köridejükből, ezzel komoly eredményeket elérve országos szinten is. Online versenyzésnél az rFactor a csúcs. Ez gyakorlatilag egy keretprogram, amire olyan mód telepíthető, amilyet az ember szeretne. A módok száma több ezer, a gokarttól kezdve a GT versenyautókon át a Forma1-ig. Egy módnál a versenyautók viselkedésének alapja a "fizika”, amit valós adatokkal támasztanak alá a készítők. Tehát meg kell adni az autó méretbeli paramétereit, súlyát, légellenállását, a futómű felépítését, a motor jellemzőit és minden olyan adatot, amivel a valódi autó is rendelkezik. Ezért ennyire valósághű, és ezért ennyire hasznos is, legalább is azoknak, akik kicsit komolyabban veszik a szimulátorozást.