Gattazzo 6 évi kitartás és hűség után átadta a helyét "Hófehérkének". "Gyorsan hátat fordítottam neki",hogy ne lássa a könnyeimet amikkel küzdöttem....
Szerencsére jó kezekbe került,mert Hari Maestro flottáját erősít mostantól.
Kiegészítés a "műszaki vizsga" előtti bloghoz! :-)
2011 nyarát ilyen gurigákon töltötte a TáDé.
A kanyarokat úgy feküdte,mint a TGV, a nyomvályúkkal is megbékéltem,de sajnos rá kellett jönnöm,hogy a 17"-os felni 215 mm széles gumikkal nem a magyar utakra való...
A mai napon Gattazzo sikeres műszaki vizsgát tett. Semmit nem kell pótolni és "plussz költségem" sem volt. Azért egy 21 éves autótól ez nem rossz teljesítmény...
A fent említett időszakban nem írtam blogot, ennek az az egyszerű magyarázata van,hogy a "kötelező szervizeken" (olaj,szűrők cseréje) kívűl nem kellett szerelni a Vasat.
2010 a megújulás és a változás éve. Ennek jegyében és a kényszerü körülmények miatt Gattazzo "új szívet" kapott az év elején.Dugattyú, gyürü, csapágy,csapszeg, tömítések, új turbó, új cooler, stb.. csere történt.A hüvelyek 20 év és 2 db dugattyútörés után is gyári állapotban vannak!!! Áprilisban sort kerítettünk a müszakira és a zk-ra. Effektív van egy új Alfám a tavalyi futómü és karosszéria felújítást is figyelembe véve.
Sok sok kilométer és megpróbáltatás után Gattazzo szíve rendetlenkedni kezdett. :-(
Soha nem hagyott cserben sem engem sem az előző tulajait! Mindig hűséges és kitartó volt, még akkor is ha egy rosszul sikerült nap után rajta töltöttem ki a mérgemet.Sok-sok csodás emléket és fontos eseményt köszönhetek neki az életemben, ezért meggyógyítom a beteg szívét,hogy újra teljes gőzzel vagyis gázolajjal doboghasson !!! :-)
Bővebben majd a későbbiekben írok.
Nagyon megöregedett a Gatto szerkezete ezért fél éve nagy döntést hoztam...
Időt és pénzt összegyűjtve karosszériáshoz és fényezőhöz került a Gép, kiegészítve néhány Super kellékkel ujjávarázsoltuk az autót
Talán a sok kilométernek , talán a mostanában túlzottan sportos vezetésnek köszönhetően a mai napon beteljesült egy rémálmom...
A városban "haladva" hirtelen erőtlen és szabálytalanul járó motorra lettem figyelmes. Majd ezután koromfekete füst a kipufogóból, és periódikusan csattogó hang jött a motor felől.....váááááá nem megy csak 3 henger... :-(((((
Kímélő üzemmódban, szinte alapjáraton irány Hari mester !!!
Gyors porlasztócsúcs csere, de semmi változás :-(((
Az első gyors diagnózis: dugótörés vagy hasonló a 2. hengerben...
Most várom a pontos kórismét és elmélkedem, hogy hogyan tovább........
Az egész pénteki nap Gattazzo feltámasztására lett szentelve és büszkén jelenthetem,hogy újra dobog a sportos dízel szíve!!!
Szerencsére ellátták gyárilag 1-2 típushibával , viszont most ennek köszönheti, hogy újra ketyeghet a szíve és nyomhatja a füstpamacsokat a vetélytársak orra alá :-)))
A 2. henger szelephimbáit leszorító csavarja "lazult meg",hogy hogyan nem tudom... :-))
A lényeg, hogy újra száguld !!! Köszi Hari !!!!!!!!!!!!!
A nap egyetlen negatívumaként fény derült a turbóm használtsági fokára.......nagyon el van kopva szegény, de sebaj..keresünk másikat..... :-))))) Esetleg nagyobbat a KKK 16 -nál.... ? :-)
2 év sorozatos elfelejtés után ma sor került egy szelepfedéltömítés cserére és egy szelephézag beállításra is. :-)) Sokkal csendesebb és simább lett a motor járása.
Egyúttal megejtettük a szokásos olaj és szűrők cseréjét is.
Olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő
Jaj a stabrúdszilenteket majdnem elfelejtettem,
megszűnt az 1 hónapja előjött kopogás !!!
Köszi Hari !
Szép napos időre ébredtünk ezért gyorsan lefóliáztam az első oldalsó üvegeket is (természetesen zöld :-))) ) , valamint beépítésre került az USA kivitelű kalaptartó.
Mivel úgyis "szétbombáztam" a fél autót sort kerítettem egy kis karbantartásra is . Mind a 4 ajtózárat kitisztítottam+beolajoztam, bekentem az ablakemelő mechanikákat is. Jobb lett ,mint új korában. :-))))
Képek majd később