Tagok >> hpeti91 >> 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V >> Blog
- Típus:159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio (fekete)
Hétfő reggel, munkába menet a vasúti átjárón áthajtva irgalmatlan csattanás jött előröl. Félreálltam, és láttam hogy a bal eleje teljesen le van ülve. Első körben a rugótányér lerohadásra gondoltam, de meglepődésemre a rugó tört ketté. Szerencsére még nem voltam olyan messze otthonról, és csak alászedve ért bele a kerék a dobbetétbe, egyenesben nem, ezért 30-al vészvillogóval hazagurultam. A 6 évvel ezelőtti akksi cellazárlatot leszámítva ez volt az első alkalom, hogy nem tudtam oda eljutni az autóval ahová indultam. Végül is már 17 éves lesz idén, ezért megbocsátom neki. Örülök, hogy városi tempónál történt és nem autópályán, többször nem is szeretnék esélyt adni hogy hasonló történjen, ezért mindkét első rugót és mindkét lengéscsillapítót cserélem. A lengéscsillapítók egyébként még tökéletesen működtek, illetve sokkal kevésbé voltak szétrohadva, mint a hátsók, de így legalább egy ideig nem lesz vele gond. Kayabát választottam mindenből. Tökéletes, a gyári magasságra állt be az eleje.
Egy ideje már érdekes hangok jöttek az ablak felhúzásánál, majd végül már csak kézi rásegítéssel tudtam felhúzni az ablakot, így megérett a cserére az ablakemelő szerkezet.
Polcar gyártó termékét választottam, képek alapján ez hasonlított legjobban a gyárira, és valóban jól illeszkedett minden része. Egyedül a bowdenházakon lévő gumi rezgéscsillapítók nem voltak rajta, ezt viszont a régiről hosszában szikével levágtam, majd FBS szilikonnal átragasztottam a bowdenházra, így semmi nem rezonál az ajtóban továbbra sem.
Kb. 30000-et belecsavartam a váltóolajba, így megint cserélem. Váltóolajnál ismét az inkább az olcsóbb kategóriás olajat (ami specifikációban megfelelő), de sűrűbben cserélgetve taktikát választom, eddig bevált.
A kerékjáratokon kívül még a tank körül is volt 1-2 felületi rozsdafolt, amit szerettem volna lekezelni mielőtt súlyosbodik (A kerékjárathoz hasonlóan itt is gyárilag nincs rücsizve a karosszéria, csak alapozva.) Mivel a tanktól nem lehetne hozzáférni drótkoronggal, ezért a tankot leszereltem (szerencsére pont majdnem tele volt, hogy még nehezebb legyen :)) Illetve a hátsó fékvezetékeket kiakasztottam a vezetőkből és ideiglenesen lejebb engedtem, hogy hozzáférjek a rozsdához. Szintén közel 1 napi drótkorongozás után passziváltam, alapoztam, illetve itt már bitumenes alvázvédőt használtam jó vastagon utolsó védőrétegnek. Egy jó ideig szerintem nem lesz vele gond.
Az utolsó pillanatban szerencsére otthon kiszúrtam, hogy az egyik hátsó gátlóról a rugótányér félig le van szakadva. Megrendeltem az új pár Kayaba gátlót bele. Egyúttal cseréltem a toronyszilenteket is, mivel szét volt rohadva a gumiban lévő fém (mint mindenkinek). Illetve a kerékjáratban volt már 1-2 helyen rozsdafolt (szerencsére csak felületi), ezért kb. fél napig tartó alapos drótkorongozás, passziválás, korróziógátló alapozás után rücsiztem.
Az utolsó gyári első lengőkart is cseréltem 16 év után az autóban. Szintén TRW-t kapott.
Sajnos a vezérlést 2x kellett cserélnem. Az először vásárolt Contitech készletben hibás szíjat kaptam, ami kb. 2 mm-t ütött oldalirányban. Szerencsére a bolt ingyen cserélte a hibás szíjat egy Dayco-ra.