Mutasd

>> Egyéb2018-12-22

Jól áll neki a fehér háttér is :)

 
>> Szerviz2018-11-18

Felraktam a téli kerekeket. Erről a sűrűküllős felniről a csere után mindig a DeLorean jut eszembe a Back to the future filmből :)

 
>> Szerviz2018-11-07

Cseréltem, mert már alig tartotta meg az ajtót 10°C alatt.

5266 Ft/2db

 
>> Szerviz2018-10-06

A vezérműtengelyház leszedésekor ki kellett szerelnem a nívópálca tokot is, visszarakás óta könnyezett, ezért kicseréltem a tömítést.

55189839 tömítés 1100 Ft

 
>> Szerviz2018-09-29

Kerékcsapágy cserekor nem tudtam nem észre venni hogy a baloldali lengőkarszilentem körbe meg van repedezve, és a jobb oldalin is vannak már repedések, érdekes módon emiatt nem kopogott az eleje.
Berendeltem ebből is a TRW szettet és kicseréltem. Ha már ki volt szedve a lengőkar, a szilentek fészkeit megdrótkeféztem és kifújtam cinkalapozó spray-vel. Csere után ellenőriztem az összetartást, nem ment el.

Sokkal feszesebb lett a futómű, továbbá alacsonyabb sebességnél intenzív gyorsításkor eddig volt egy oldalirányú alternáló kóválygása az autónak, na ez megszűnt a csere után, ez kellemes meglepetés volt :)

Alkatrész:

TRW JBU650 12636 Ft
TRW JBU651 12636 Ft

Az e-learn itt is remekelt. Ahány helyen említik a hátsó szilentet tartó csavarok meghúzási nyomatékát annyi félét írnak benne:
Pl.: az M12-es csavarra
- A nyomatéktáblázatban: 108-132 Nm +90°
- A fényképes futómű ellenőrző részen: 80 Nm +90°
- A szerelési leírásban nem is írnak semmilyen nyomatékot...

 
>> Szerviz2018-09-21

Mivel a jobb első csapágy tippem nem jött be, és több alkatrészt nem akartam feleslegesen cserélni, ezért kicsit alaposabban diagnosztizáltam. Felemeltem a kocsi elejét és beindítottam 5- ben megforgattam a kerekeket. Itt a bal első lett gyanús, mert onnan jött a morgás. Hogy biztosra menjek kiszedtem a kerékcsapágyat, és a jobb oldalról kiszerelt gyárit beraktam próba képpen. Megszűnt a búgó hang, tehát meg van a bűnös. Meg is rendeltem ide is az új csapágyat, és kicseréltem, szintén SNR-t kapott.

SNR NTN R160.33 ~30000 Ft

 
>> Szerviz2018-09-15

Nyaralás után ideje volt megnézni, mi okozza a búgást. Mivel terheléstől független, sebességfüggő ezért csak a kerékcsapágy lehet, na de melyik? Legerősebben bal1-ben hallani, hátul nem ezért hátsók kizárva. Kormányt rángatva balos kanyarban erősebb, tehát valószínűleg jobb első, mivel az terhelődik olyankor jobban. Kicseréltem, SNR NTN-t kapott. Nem túl bonyolult művelet, legtöbb időt a tengelycsonk tisztítása veszi igénybe. Sajnos nem hozott eredményt, maradt a búgó hang, úgy néz ki nem jött be a tippem.

SNR R160.33 ~30000 Ft

Az e-learn-ben megadott meghúzási módszernek itt sem nagyon látom értelmét. Az oké hogy meghúzatja kb. 150 Nm-re majd vissza kell lazítani ez a golfnál is hasonlóan működött. De ami utána 5 lépésen keresztül következik, hogy húzd megy 70 Nm-el, majd 45 fokkal, majd 300 Nm-el szerintem baromság így széttaglalni. Na mindegy így csináltam.

 
>> Esemény2018-09-05

Összesen kb. 2600 km túra volt. Sajnos nem teljesen eseménytelen, Szerbia déli részén egy erőteljes sebességfüggő morgó hang jelent meg. Úgy néz ki rászóltam a kerékcsapágyakra a 200000km-es poénnak szánt posztommal. Ettől függetlenül haza hozott az autó, és as nyaralás is príma volt.

 
>> Szerviz2018-08-07

Mivel az olajcsere miatt le volt szedve a kartervédő, gondoltam megnézem, hogy miért nem jelez a mosófolyadék minimumszint jelző. Eredetileg nem volt az autóban ez az extra, az előző gazdája installálta. Kihúztam a szenzort a tartályból, majd miután megmosakodtam a pofámba zúduló mosófolyadék maradványaitól :), láttam is hogy mi a probléma. A szenzor tömítőgyűrűje nem volt rendesen a helyére húzva, ezért hozzáért az úszóhoz, ami emiatt nem járt szabadon, fel volt akadva a teli helyzetbe. Helyére tettem a tömítést, multival ellenőrzitem a működést, majd mehetett vissza a szenzor. Egyébként a működése pofon egyszerű, az úszó alján van egy mágnes, ami ha üres tartálynál megközelíti a szenzort, összezárja a két kivezetést, teli tartálynál nincs kontakt.

 
>> Szerviz2018-08-07

Az erdélyi út után aktuális lett a 2. olajcsere. Ezúttal Motult vettem bele, nem mintha a Selenia-val bajom lenne, de a Honda CBR-embe is csak Motult használok és abban már bizonyított, jól keni a motort alkalmanként 14 ezres fordulaton is :)
Természetesen cseréltem az olajszűrőt (Mann), levegőszűrőt, és mivel még nálam nem volt cserélve, a gázolajszűrőt is (Ufi). Ezekkel már minden km vagy év függvényében cserélendő, motorral kapcsolatos alkatrész ki lett cserélve nálam.

Motul X-clean 5w-40 12 801 Ft
Mann olajszűrő 2 790 Ft
Jc levegőszűrő 3 059 Ft
Ufi gázolajszűrő 11 660 Ft

Km: 202 693