Tagok >> hpeti91 >> 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V >> Blog
- Típus:159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio (fekete)
A 1,5 éve 20000 km-el ezelőtt cserélt Contitech szíjtárcsa eddig bírta, ezért cserélni kellett. Már olyan hangot produkált mintha csapágyas lenne a blokk, rendesen szégyen volt pirosnál állni vele. A fórumban feltett kérdésemre nem jött javaslat a Cartársaktól hogy melyik gyártó termékét érdemes választani, (INA és Conti próbálva, sz*r mind a kettő, vagy selejteket fogtam ki?) ezért most az olcsóbb kategóriából válogattam, hátha ott nem csak a márkát kell megfizetni.
Maxgear 30-0011 18500 Ft
Cellazárlatos lett az akksi, ezért kapott egy új Vartát. Nem hittem volna hogy 35°C-ban is egyik pillanatról a másikra elf*ssa magát az akku.
Varta Black dinamic 70 Ah akku 25000 Ft
A stabpálcák cseréje után maradt a kopogás, így elől is megnéztem a futóművet. A felső lengőkar gömbcsuklója lóg, így cseréltem és végre csendben van. Még a gyári lengőkar volt benne, és nem nyikorogtak a szilentek, ez is arra mutat hogy valós a km.
TRW JTC1304 29000 Ft
Jobb oldali futóműből nagyobb úthibáknál kopogást hallani, a hátsó stabilizátor össszekötők már lógtak, így cseréltem. Ezen felül kitisztítottam a MAP és a MAF szenzort. A MAP-ot féktisztítóval a MAF-ot a saját tisztító spray-ével.
TRW stabpálcák (jobb, bal oldal) 10000 Ft
MAF cleaner: 3500 Ft
Lecseréltem az olajat, ismét Motul-t kapott:
Motul 8100 X-clean 5W-40
Mann olajszűrő
Ufi légszűrő
214254 km
Felraktam a téli kerekeket. Erről a sűrűküllős felniről a csere után mindig a DeLorean jut eszembe a Back to the future filmből :)
A vezérműtengelyház leszedésekor ki kellett szerelnem a nívópálca tokot is, visszarakás óta könnyezett, ezért kicseréltem a tömítést.
55189839 tömítés 1100 Ft
Kerékcsapágy cserekor nem tudtam nem észre venni hogy a baloldali lengőkarszilentem körbe meg van repedezve, és a jobb oldalin is vannak már repedések, érdekes módon emiatt nem kopogott az eleje.
Berendeltem ebből is a TRW szettet és kicseréltem. Ha már ki volt szedve a lengőkar, a szilentek fészkeit megdrótkeféztem és kifújtam cinkalapozó spray-vel. Csere után ellenőriztem az összetartást, nem ment el.
Sokkal feszesebb lett a futómű, továbbá alacsonyabb sebességnél intenzív gyorsításkor eddig volt egy oldalirányú alternáló kóválygása az autónak, na ez megszűnt a csere után, ez kellemes meglepetés volt :)
Alkatrész:
TRW JBU650 12636 Ft
TRW JBU651 12636 Ft
Az e-learn itt is remekelt. Ahány helyen említik a hátsó szilentet tartó csavarok meghúzási nyomatékát annyi félét írnak benne:
Pl.: az M12-es csavarra
- A nyomatéktáblázatban: 108-132 Nm +90°
- A fényképes futómű ellenőrző részen: 80 Nm +90°
- A szerelési leírásban nem is írnak semmilyen nyomatékot...
2
584