Mutasd

>> Szerviz2018-09-21

Mivel a jobb első csapágy tippem nem jött be, és több alkatrészt nem akartam feleslegesen cserélni, ezért kicsit alaposabban diagnosztizáltam. Felemeltem a kocsi elejét és beindítottam 5- ben megforgattam a kerekeket. Itt a bal első lett gyanús, mert onnan jött a morgás. Hogy biztosra menjek kiszedtem a kerékcsapágyat, és a jobb oldalról kiszerelt gyárit beraktam próba képpen. Megszűnt a búgó hang, tehát meg van a bűnös. Meg is rendeltem ide is az új csapágyat, és kicseréltem, szintén SNR-t kapott.

SNR NTN R160.33 ~30000 Ft

 
>> Szerviz2018-09-15

Nyaralás után ideje volt megnézni, mi okozza a búgást. Mivel terheléstől független, sebességfüggő ezért csak a kerékcsapágy lehet, na de melyik? Legerősebben bal1-ben hallani, hátul nem ezért hátsók kizárva. Kormányt rángatva balos kanyarban erősebb, tehát valószínűleg jobb első, mivel az terhelődik olyankor jobban. Kicseréltem, SNR NTN-t kapott. Nem túl bonyolult művelet, legtöbb időt a tengelycsonk tisztítása veszi igénybe. Sajnos nem hozott eredményt, maradt a búgó hang, úgy néz ki nem jött be a tippem.

SNR R160.33 ~30000 Ft

Az e-learn-ben megadott meghúzási módszernek itt sem nagyon látom értelmét. Az oké hogy meghúzatja kb. 150 Nm-re majd vissza kell lazítani ez a golfnál is hasonlóan működött. De ami utána 5 lépésen keresztül következik, hogy húzd megy 70 Nm-el, majd 45 fokkal, majd 300 Nm-el szerintem baromság így széttaglalni. Na mindegy így csináltam.

 
>> Esemény2018-09-05

Összesen kb. 2600 km túra volt. Sajnos nem teljesen eseménytelen, Szerbia déli részén egy erőteljes sebességfüggő morgó hang jelent meg. Úgy néz ki rászóltam a kerékcsapágyakra a 200000km-es poénnak szánt posztommal. Ettől függetlenül haza hozott az autó, és as nyaralás is príma volt.

 
>> Szerviz2018-08-07

Mivel az olajcsere miatt le volt szedve a kartervédő, gondoltam megnézem, hogy miért nem jelez a mosófolyadék minimumszint jelző. Eredetileg nem volt az autóban ez az extra, az előző gazdája installálta. Kihúztam a szenzort a tartályból, majd miután megmosakodtam a pofámba zúduló mosófolyadék maradványaitól :), láttam is hogy mi a probléma. A szenzor tömítőgyűrűje nem volt rendesen a helyére húzva, ezért hozzáért az úszóhoz, ami emiatt nem járt szabadon, fel volt akadva a teli helyzetbe. Helyére tettem a tömítést, multival ellenőrzitem a működést, majd mehetett vissza a szenzor. Egyébként a működése pofon egyszerű, az úszó alján van egy mágnes, ami ha üres tartálynál megközelíti a szenzort, összezárja a két kivezetést, teli tartálynál nincs kontakt.

 
>> Szerviz2018-08-07

Az erdélyi út után aktuális lett a 2. olajcsere. Ezúttal Motult vettem bele, nem mintha a Selenia-val bajom lenne, de a Honda CBR-embe is csak Motult használok és abban már bizonyított, jól keni a motort alkalmanként 14 ezres fordulaton is :)
Természetesen cseréltem az olajszűrőt (Mann), levegőszűrőt, és mivel még nálam nem volt cserélve, a gázolajszűrőt is (Ufi). Ezekkel már minden km vagy év függvényében cserélendő, motorral kapcsolatos alkatrész ki lett cserélve nálam.

Motul X-clean 5w-40 12 801 Ft
Mann olajszűrő 2 790 Ft
Jc levegőszűrő 3 059 Ft
Ufi gázolajszűrő 11 660 Ft

Km: 202 693

 
>> Esemény2018-07-29

Az autó last minute ajánlattal részt vehetett egy 1 hetes Erdélyi körúton. Eredetileg tesóm A4-esével terveztünk menni, a román utak minőségére való tekintettel, de tesó úgy gondolta, hogy indulás előtt 10 perccel ellenőrzi a zöldkártya meglétét, ami ahogy kiderült hiányzott...
Sebaj átcuccoltunk az Alfába majd gyors folyadék szintek, guminyomás ellenőrzése után indulhattunk. Hibátlanul teljesítette a kb. 2300 km-es túrát. Átmentünk a Transzalpina és Transzfogaras hágóutakon, majd a Hargita lábánál szálltunk meg. Onnan egyik nap megjártuk vele az 1000 éves határt, csíki medencét stb. Egyébként a román utak minősége kellemes csalódás volt, azt lehet mondani - sajnos - hogy összességében jobbak az utak mint nálunk. Amire inkább vigyázni kell, hogy hirtelen változik az útminőség, hirtelen dózerúttá válhat a tüköraszfalt, illetve a vasúti átjárók építését is gyakorolniuk kellene még, mert az könnyen kiszedi a futóművet, ha 5 km/h-nál többel haladunk át rajta, úgy hogy előtte- utána hibátlan a flaszter...

 
>> Esemény2018-07-11

Ma átléptük a magyar használtautó piac lélektani határát. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, átfordult az óra és hirtelen elment az erő, elkezdett füstölni, a kerékcsapágyak zúgni kezdtek, jöttek a hibaüzenetek sorban stb. Na jó nem, az autó szebben megy mint valaha :)

 
>> Szerviz2018-06-21

Vezérléscsere utáni első tesztúton egyszer csak megjelent az akksi ikon a műszerfalon, majd eltűnt. Később ismét megjelent és ott is maradt, hazaérve (karácsonyfa műszerfallal és 1300-as alapjárattal) rámértem az akksira, nem volt egyáltalán visszatöltés. Kiszedtem a generátort, majd a végén lévő műanyag burkolat lepattintása után azonnal láttam, hogy az egyik csúszógyűrű nem fényes, tehát nem ér hozzá a szénkefe, a fesszabályzót kiszerelve be is bizonyosodott, hogy végállásban van az egyik szénkefe. Autóvillamossági szaküzletből beszereztem az új szénkeféket, majd beforrasztottam. Mielőtt összeraktam volna a csúszógyűrűt 800-as csiszolópapírral megtisztítottam az oxidációtól. Szerencsére még alig volt megkopva a csúszógyűrű, ez is alátámasztja a km óra állását. Összerakás után szépen 14,4V-on töltött.

Alkatrészek:
Cargo szénkefe 400 Ft :)

 
>> Szerviz2018-06-16

Ugyan még nem volt itt az ideje a vezérlés cseréjének, de már a vízpumpa tengelye körül hűtővíz nyomok voltak, ezért úgy döntöttem, hogy előrehozom a komplett szett cseréjét. Jól döntöttem, mert a vízpumpának már igen ramaty hangja volt kézzel pörgetve. Ezen felül olajpára nyomai voltak a vezérműtengely ház (szelepfedél) tömítése körül, így ezt is cserélni akartam. Ehhez a vezérlés eltávolítása után, ki kellett szedni a porlasztócsúcsokat, rail csöveket és a railt, majd jöhetett le a vez.tengely ház. A hidrotőkékkel igazából nem volt gond, a szokásos indítás utáni 1-2 másodperc után elhallgattak, de szerettem volna kipucolni belőlük a 10 év alatt felgyülemlett olajsárt. Alapvetően nem szétszerelhető alkatrészek, de szerencsére ebben a motorban rugós gyűrűs rögzítésű a hidrotőke dugattyúja, így egy 9-es krovafejjel és egy pár határozott mozdulattal szétszedhető majd féktisztítós pucolás után roncsolás mentesen, friss olajjal feltöltve összerakható (a módszer youtube-on meg van örökítve jó pár videóban orosz barátaink által).
Amire nem számítottam, hogy a 2es henger porlasztója egy hangyányit kifújt (ezt csak kiszerelve, a szárán vettem észre, illetve korrekcióban is mutatkozott ennél a hengernél 0,9 körül mozgott). A csúcsfészekeket alaposan kipucoltam (elég szenvedős meló) új réztömítésekkel raktam össze, majd nyomatékra húztam, így megszűnt a kifújás és a korrekció is normalizálódott 0,4 -re :)

Megemlíteném, hogy az e-learn vezérléscsere leírása egy kalap sz.r. Elegánsan megfeledkezik a feszítőgörgők cseréjéről, vízpumpa cseréről, továbbá a szíjon lévő gyári jelöléseket sem említi.

Az alkatrészek:
Contitech vezérműszíj és görgők
Ruville vízpumpa (amin INA logó van WTF?)
Szelepfedél tömítés
Bosch porlaszó tűzkarika

 
>> Esemény2018-06-04

Újabb 2 évig járhatja az utakat.