Mutasd

>> Tuning és extra2017-08-18

Kaptam egy pár keret nélküli rendszámtáblatartót, amit fel is dobtam. Szerintem sokat dob az autón :) Nagy kár hogy kötelező az első rendszám, nélküle még mérgesebb lenne az eleje :( Az első rendszámnál játszani kellett egy kicsit, a rendszámot finoman a lökhárító ívére kellett hajtogatni, hogy ne álljon el.

 
>> Esemény2017-08-13

Egy nappal az autó elkészülése után alkalom adódott a tesztelésre: Görögország, Sarti. Hibamentesen teljesítette a 2600 km-es túrát, 2x kb. 20 órás folyamatos utazással. Hosszú távon is kényelmes az autó (már amennyire lehet ilyen hosszú úton) kezdem megszeretni :)
A parkolóhely keresés nagy fejtörést okozott. Látva a görög géppark állapotát rájöttem hogy nem esnek kétségbe, ha karcolás esik az autójukon, én viszont annál inkább, szerencsére nem esett bántódása 1 hét alatt.

 
>> Szerviz2017-08-02

Mivel a lendkerék csere miatt le kellett szedni a bölcsőt, és a típusjellegzetességeket követve ezen is fellehető volt némi vas-oxid ezért vétek lett volna ilyen állapotban visszarakni. Szerencsére a rozsda csak felületi volt és leginkább a hűtőt tartó első rész volt a sújtott, ami nem teherviselő elem.

Elsőként flex-el történő drótkorongozás következett. Majd többszöri RO-55 rozsdaátalakító, passziváló kezelést kapott. A fehér mellékterméket kézi drótkefével távolítottam el, illetve átcsiszoltam kézzel az egész bölcsőt. Majd jöhetett a festék. Direkt olyan festéket választottam ami egyben alapozó+festék, illetve jó korrózióvédelmet ad. Ebből 1 vékony, majd 2 jó vastag réteget vittem fel ecsettel. Remélhetőleg legalább ugyanennyi ideig nem lesz vele probléma.

Költségek: kb. 8000 Ft anyagár + rengeteg idő és munka.

 
>> Szerviz2017-07-31

Már 1-2 hét használat után feltűnt egy csendes kattanó hang leállításkor. Első körben a motortartó bakokra gyanakodtam, de ezt egy szemrevételezés után és a tény miatt, hogy csak felengedett kuplunggal hallható, elvetettem, és a hajtáslánc került középpontba. Rengeteg riogató cikk átolvasása után a kettőstömegű lendkerékről, rövidesen meghoztam a döntést, miszerint ki kell cserélni a rettegett kettőstömegűt és mivel nem illik új lendkerékre használt kuplungot tenni, ezért a kuplungszettet is cserélni kell.

Elsőként a kerekeket és a féltengelyanyákat kellett lelazítani, majd lehetett emelni az autó elejét és felbakolni.
A szerelés fő lépései:
1. Bölcső leszerelés:
kerekek le, fékek+tárcsavédő lemezek le, kormányösszekötők lekötése, talpas lekötése, lengéscsillapító alsó konzol lekötése a lengőkarról, stabilizátorrúd végeinek lekötése. Váltóolaj leeresztése, féltengely végek kihúzása a kerékagyakból, jobboldali féltengely segédcsapágy lemezének leszerelése, féltengelyek kihúzása a váltóból. Alsó motor és váltótartó bakok lekötése, kormánymű leszerelése. A hűtők felkötése a felső zárhídhoz, bölcső alábakolása emelőkkel. Bölcső csavarok kicsavarása, bölcső leengedése.
2. Váltó leszerelése:
Motor felkötése a váltó felőli végén, akksi, akksitartó stb. kiszerelése. Önindító kiszerelése, váltórudazat (bowdenek) kipattintása, kuplungmunkahenger, hátramenet jeladó lekötése, felső váltótartó bak lekötése. Motor-váltó csavarok kicsavarása, váltó lehúzása.
3. Kuplung, lendkerék leszerelés
Itt jött a meglepetés, a lendkereket egyáltalán nem mondanám rossznak, sőt alig van nagyobb holtjátéka az újnál, itt már kezdtem kételkedni hogy látható eredménye lesz a szervíznek. Egyedüli csereérett alkatrész a kuplung kinyomócsapágy volt, ami már elég fémes hangon csörgött, vicces az egészben, hogy beszerelve egyáltalán nem volt hangja.

4. Cserélve lett a főtengely szimmering is, mivel már könnyezett a régi. Corteco márkájút kapott.

Lendkerékből és kuplungszettből LUK-ot választottam, de én is, mint sokan mások valeo-t kaptam LUK-os dobozban, amin volt egy matrica a LUK cikkszámokkal. Egyébként nem izgatott túlságosan, mivel a bennelévő gyári is Valeo volt és remek állapotú, így nem igen lesz baj a minőségével.

Az összeszerelés fordított sorrendben történt. Természetesen az e-learn-ben megadott nyomatékokkal lettek lehúzva a csavarok. Pár apróság is cserélve lett, amit ilyenkor illik, pl váltóolaj (Tutela) stb.

Az egész balhé alkatrészárban kb. 240000 Ft-ba fájt. Sajnos sok tapasztalható eredménye nincs, talán a kuplung kicsivel könnyebb, finomabb lett:(
Megmaradt a finom kattanás leállításkor, valószínűleg a hajtáslánc további részein kell keresni a problémát. Öröm az ürömben, hogy nem találtam semmi elborzasztót, tehát a km óra állásának megfelelő állapotban van az autó.

Ugyanitt használt kettőstömegű és kuplung eladó :)

 
>> Esemény2017-06-28

Hosszas keresgélés, több országos körút után sikerült rábukkani az autóra. Azt kell mondjam, hogy ez volt a hirdetettek között az egyetlen épkézláb példány, amin látszódott hogy gondos gazdája volt. A rengeteg elhanyagolt példány láttán rájöttem, hogy ez a típus sajnos nem tolerálja annyira a törődés hiányát, mint a német konkurens típusok.
Az autót ~183000 km-el vettem át. Már a hazaúton lenyűgözött a komfort és a sportosság összhangja, a futómű stabil akár egy versenyautó, mégsem megy a komfort rovására.