Tagok >> axel >> 156 2,4 jtd 20V Sportwagon >> Blog
- Típus:156 2,4 jtd 20V Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Ezüst
Kb 50 ezer km volt a vezérlésbe így esedékes volt egy kis frissítés, természetesen kompletten vízpumpával. Kapott még előre felső lengőkarokat, más szerviz nem volt.
Végre minden megjött és az idő is jó volt ebbe a két napba így a hátsó futóművet megcsinálta. Kapott elől hátul kopmlett fékeket, hátul hosszlengőkar, keresztlengőkar, stabilizátor pálca, lengéscsillapítót toronycsapágyat, azt hiszem ennyi de mást nem is nagyon lehetett volna. Nem volt egyszerű, de legalább kész lett. Hétfőn viszem futómű beállításra és más nincs. Ja de kapott egy új fűtőmotort is a gyári már picit hangos volt. Még mindig cserélném giuliara kevés ráfizetéssel :) na jó egy 159 es 1.8 tbi is számításba jöhet :)
Éves olajcsere szűrőkkel együtt megtörtént.
Jobb hátsó lengéscsillapító szerintem nem jó, pedig vissza olvasva kb másfél éve cseréltem őket.
Ezen felbuzdulva kicserélek gyakorlatilag mindent. Rendeltem tegnap komplett fékeket előre és hátra is, hátulra lengéscsillapítókat, toronycsapágyat, keresztlengőkarokat, hosszlengőkarokat, meg még pár apróságot. Lényegében minden új lesz. Ha meg jött a cucc illetve az idő is engedi nekiállok majd.
B. U. É. K
Elég jól húztam ezt az évet. Gázadásra furcsa hang kezdett jönni ilyen fügyülő hang nem is tudom milyen. Mindenképpen a hosszbordás szíj körül gondoltam. Kapott ma új szíjt, rugós feszítőt, excenteres feszítőt, vezetőgörgőt és főtengely szíjtárcsát. Megszünt a hang, szerintem a főtengely szíjtárcsa volt a rossz már, de legalább minden új lett ott is.
Picit megcsúsztam az írással, de így az év utolsó napjaiba pótlom.
Szokásos éves olajcsere meg lett, természetesen szűrőkkel együtt. Nem nagyon néztem, de szerintem az 5000 ret nem értem el az éves futásba ismét :) nem érzem, hogy olyan nagy költség lenne minden évbe lecserélni megérdemli a típus.
Januárba műszaki lesz, elvittem előműszakira hátha kell valamit cserélni rajt. "minden új ezen nem tudok mit mondani" lett a vizsgálat, így majd az új évbe viszem.
Nagyon gondolkodok a váltáson nem igazán tudom mit csináljak. Kurvára sajnálnám a "pokolgépet" eladni. Hónapok óta jár az agyam rajta. Egy picit fiatalítani szeretnék. Szívem szerint egy 159 es 1,8 tbi amit kipróbálnék, de nagyon kevés van és ha jól tudom 2013 as a legfiatalabb. Természetesen egy Giulia lenne a BIG de az nagyon messze van sajnos a pénztárcámhoz. Más márka nem vonz engem. Nézem a parkolókba az autókat és mindig az enyémen csillan meg a szemem :) lehet várok még amíg nem lesznek nekem horror árakon a Giulia. Még párszor biztos átrágom magam rajt.
Elég jól sikerült a múlt hónap, picit adtunk az érzésnek :)
Kapott új szélvédőt sajnos a régi végig repedt. Elkezdett ropogni a kormány, így új kormányművet kapott tökéletes lett. Természetesen új gömbfejekkel olajjal. A hátsó lengéscsillapítók picit mintha nem lettek volna az igaziak, igy kapott elöl hátul komplett újat toronycsapágyakkal, illetve egy bal alsó lengőkart :) most, hogy minden ki van cserélve gondolkodok a váltáson egy 159 re vagy egy Giulia :) esetleg aki megunt egy szép Giuliát szívesen cserélném pici ráfizetéssel :)
Szokásos éves szervíz megtörtént. Az olajszűrő helye még mindig rejtély nekem, hogy miért oda tették úgy kell kibányászni (bár ennél nagyobb gond ne legyen)
Mindig évente cserélek olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és gázolajszűrőt kilométertől függetlenül. Most 6 ezer párszáz kilométert mentem tavalyi csere óta ami szerintem rekord 4-5 ezer körül szokott lenni minden autómnál :) a leengedett olajat vissza öntöntöttem a dobozába és örömmel tapasztaltam, hogy minimális olaj fogyás volt lényegében tele volt a doboz akár újra is csomagolható :)
Gondoltam írok pár sort az első javítgatásokról és negatív tapasztalatról.
Januárba volt műszakis a gép, elvittem előműszakira. Jobb oldalon alsó, illetve felső lengőkar csere érett lett a két hátsó hosszkitámasztó kezd öregedni akkor már azt is cseréltem.
Ha már szét kellett dönteni a jobb oldalát a kormányösszekötőt se hagytam fent.
Szerelés megvolt, elvittem futóműbeállításra. Másnap furcsán viselkedett kanyarba a gép, átnéztem picit és amit levettek kereket állításnál tök lazák voltak a csavarok. Kissé ideges voltam azt hiszem.
Műszaki megvolt, kissé furcsa hangja kezdett lenni a kuplungnak, sajnos a kettőstömegű kezdte megadni magát.
Elvittem ahol a futoművet állították mert sajnos nincs helyem, hogy én csináljam. Szétszedték, másnap felhívtak, hogy tényleg kettőstömegű van oda és 500 ezer az anyagköltség de nekem csak 400!!!!! Természetesen mondtam, hogy akkor rakjátok vissza a váltót mert az vállalhatatlan pofátlan összeg. Megvettem a cuccokat akkor már komplett kuplungot és kinyomócsapágyat is kapott szimeringel együtt összessen 252!!!! az egész hát nem fél milla.
Következő feladat volt szerelő keresés.... Találtam egyet vélemények alapján nagyon tuti jó áron. Tényleg normális a tulaj imádja az olasz kocsikat beszélgettünk a lényeg, hogy mennyi a matek tízezer forintos órabérbe dolgoznak 10 óra a norma ideje vagyis egy százas. Udvariasan megköszöntem és távoztam. Nem normális dolog, hogy madárnak akarják nézni az embert. Többet sehova se kopogtatok be az biztos.
Végül ki lett cserélve tökéletes lett minden, újra gyönyörű hangja van.
A tanulság nekem, hogy mindent csinálj magad inkább bérelj egy garázst mert nagyon pofátlanok.