Mutasd

>> Szerviz2020-10-05

Valamikor 2020 tavasza:
Történt egyszer, hogy viszketett a tenyerem egy kis vezetéshez, így hát aznap inkább a kocsit választottam a vonat helyett.
Hazafelé jövet gondoltam megállok egy kicsit levegőzni, ekkor már túl voltam aznap néhány kilométeren, így jól esett megállni a Duna parton levegőzni.
Nos a kocsi nem így gondolta, mert miután kilevegőztem magam, nem akart beindulni. Még az önindító se tekert. Nyilván egyből "assistance", mindent kipróbáltunk, nem. Mire a szerelőm kiért, hogy elvontasson, nála beindult. Persze hülyének nézett, hogy most ezért ugráltattam..?
Hát jó, gondoltam magamban, majd elmúlik.
Néhány nappal később:
Ugyanez a kotta. Gyanús volt, hogy ugyanazon az útvonalon jöttem haza, ugyanott álltam meg, és ugyanannyi idő kellett ahhoz, hogy újra beinduljon. De mi történik?
Még pár nap múlva:
Elmentünk a Velencei tóhoz. Ugyanígy nem indult. Mondom ennek fele se tréfa. Mi lehet? Mondja a szerelő, hogy gyakorlatilag bármi. Hát köszi, sokat segítettél, én egyszerű paraszt, ezt én is ki tudtam következtetni. Jó. Akkor nézzük meg a gyújtást.
Gyertyák újak, nem koszosak, tökéletesek. Akkor gyertya pipa. Áhá, de hát az nem úgy megyen, mert Opelék mindent egybeépítenek. Gyújtótrafó, gyújtáselosztó, gyertyapipa egyben. Jó, legyen. Ötvenezer. Mondom legalább jó lesz, ismét jöhet a suhanás, meg a gondtalanság.
Egy frászt.
A mai napig nem derült ki mi a baja. Lényeg, hogy hosszabb utak után melegben csinálja. Télen nem, mert valószínűleg a hibás alkatrész vagy nem melegszik fel annyira, hogy hibát produkáljon, vagy hamarabb lehűl, mint hogy elindulnék.
A következő gyanúsított az indító relé. Aztán az injektor vezérlő.

Szívás faktor: 8/10, mert már sokadjára nem indult el egy hosszabb út után.