Tagok >> jago >> Brera/Spider 2.2 JTS >> Blog
- Típus:Brera/Spider 2.2 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Oro Soave MET.
2020. október
Édesanyám születésnapjára készülünk épp, arccal "a betegségből" kifelé. Van tennivaló bőven, home office, az elmúlt 3 hétben felgyűlt munka.
Spórolgattam az elmúlt pár hónapban, kellett egy új fényképezőgép, a régi Nikonom már igencsak viseletes. Meg is lett a kiszemelt "ágyu".
A morcos tigris (igen, ez a kocsi) kiszimatolta, hogy épp nem rá költöm az összes spórolt pénzem. Na ilyen formán sértődöttségében gondolta, ki is talál valamit jól. Jelentem: sikerült.
Most sorolhatnám, hogy kinek a milyen rongybatekert testrészétől szabadítanám meg, és hogy a szüleinek kár volt a gyermekáldási projektet nyélbeütni, na mindegy. Lényeg az, hogy azzal cseréltetném ki az összes bowdent a kocsiban, aki ezt így megtervezte. Mármint, hogy mindent bowden mozgat.
Visszatérve a fényképezőgép vételhez. Ballagok vissza a szekérhez, nyitom ki az ajtót, reccs. Ismerős hang mint egyfajta jégből készült kés hasít bele a tudatomba, már tudtam mi okoz delirium tremenst. Ez bowden reccs volt. De az ajtó kinyílt. Akkor megint az ablak? Nem, mert az a helyén van, működik. Ajtó becsap, pakolás következik a csomagtartóban.
Meg is történt a pakolás a csomagtartóban, nyitnám ki az ajtót, de nem nyílik az ajtó.
Kilincs mozog, de semmi. Áhá!
Még szerencse, hogy kulccsal le lehet húzni az ablakot, a belső kilincs hál' Istennek működik. Hát ez szívás lesz. Meg drága. Leginkább drága.
Szerelőhöz el, azonnal csinálj valamit mert kell a kocsi, de ne legyen drága. Emberünk röhög. Én el.
Hív, hogy igen, elszakadt a külső kilincset és a zárszerkezetet összekötő bowden.
Hát akkor találj alkatrészt, mert nyilván a nagy helyeken ilyet nem kapni. Felhívtam 1-2 helyet, mindenki mást mond.
Hely 1: igen, van bontott bowden, jó is a kocsiba, csak be kell rakni. Ötezer.
Hely 2: igen, van új bowden, jó is a kocsiba, csak be kell rakni. Jaj várj, ez az 59-be van. Brerába csak a zárszerkezettel együtt van, cserélni a bowdent csak az 59-ben lehet, mert egybe van építve, cserélni nem lehet. Harmincezer.
Hely 3: igen, v... (Megszakad a vonal, soha többé nem veszik fel.)
Hely 4: nincs, nem is volt soha, hozd be a régit, és talán meg tudjuk csinálni.
Szerelő: megtákolom neked. Nem biztos, hogy jó lesz. Ha igen, akkor is ki tudja meddig.
Hát így állunk most. Remélem rövidúton megoldódik, és leszáll végre végleg rólam a bowden Istenek rontása. Vagy a kocsi megy, és veszek valami mást.
A probléma nem csak az árral van, hanem a szívófaktorral.
És a legidegesítőbb az egészben, hogy egy 5 forintos alkatrész miatt kell egy sok-tízezres cuccot kicserélni állandóan.
Update 1:
Hely 2-vel félreértés történt. Van alkatrész, és cserélni is lehet. A másikat nem lehet. Nyolcezer. 🙂 Elhoztam.
Update 2:
Ja igen, amúgy már kész. Nem kért további munkadíjat.
Szívás faktor: 3/10. De csak azért 3, mert végülis csak az utánajárás volt szívás.