Tagok >> Klicsko >> Alfasud Sprint sprint 1.5

Autó adatlap

  • Típus:Alfasud Sprint sprint 1.5
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1983
  • Színe:még fekete
  • Jellemzők:
    Nem ÉN voltam, de
    1.5-ből 1.7-es lett,sajnos így nem eredeti,de
    -2 dupla weber van rajt (40-es:)))+
    -hidrotőkés 1.7-es hengerfejek+
    -1.7-es váltó+
    -1.7-es dugó, főtengely, meg minden, mivel csak a furatban különbözik az 1.5-ös és 1.7-es motor
    -ennek ellenére most, felújított motorral nem is túl szomjas
    -8l körüli átlag. Pl. 4 személy cuccokkal, folyamatos 130-nál 7.4-liter
    -Iszonyaterős,gyönyörűen üvölt még gyári dobbal is, talán mert most még lyukas:))
    -már több, mint fél millában van, de még mindig olyan szakadtan néz ki szegény, mint mikor vettem :(
  • Extrák:
    -fakormány
    -alufelni, régi olasz, de még nem tudom miből, Sprinten még nem láttam
    -teljes áramtalanító kapcsoló illetéktelenek ellen, vagy ha vmi gond lenne
    -állítható magasságú kormány

  • Egyéb:
    -Jelenleg is felújítás alatt, közben mindennapi használatban! Magamnak építem magam, úgyhogy
    MEGKAP MINDENT ÉS MINDENBŐL A LEGJOBBAT!!! ,-aztán egyszer csak kész lessz :)

    2006.decemberében vettem.
    Láttam rajt h már átfestették(akkor és még jelenleg is fekete), a gitt már repedezett rajt, a kipufogó jukas volt, néhány helyen rohadt, és elektromosan sem volt toppon.
    A belseje viszont nagyon szép volt, mivel volt kárpitos rokon a családban. Alufelni van rajt, 13-as, de ilyet még nem láttam sprinten, viszont olasz,de eddig még nem sikerült beazonosítani pontosan h miről.
    65 éves tulajtól vettem, aki azt hitte, hogyha mindenféle adalékkal teliönti, akkor nem kell az olajcsere.Ez az én hülyeségem is volt, mivel nem cseréltem le egyszerre és kicsit meg is lett hajtva, aztán az egyik hajtókarcsapágy be is adta a kulcsot.
    Gondoltam talán egy csapágycserével megúszom.
    -laborba be -olajteknő le, aztán rámértünk a főtengelyre
    - nem volt túl rózsás a helyzet, de első körben megpróbálkoztam a cserével
    -kicsit kopogott, tudtam, ez csak ideiglenes megoldás lessz. sajnos nem is volt sokáig jó,megforgott a
    2es, szerencsére nem törött el a hajtókar.
    -2006 nyár: Leállás, kezdődött a kirakós :)
    Ha már szétszedtem, gondoltam mindent megcsinálok rajt, a legjobb minőségben. Máshogy nem is érdemes!!!
    A szétszedés hamar is ment, de 1.5 hónapot vártam 1 sinkrongyűrüre, meg a főtengelyemre, úgyhogy csak nyár legvégén lett kész a motor, akkor már nagyon hiányzott!!!
    Közben csinálgattam a többit.
    A motor teljesen fel lett újítva:
    -csapágyhelyek köszörülve
    - hengerfej+szelepek
    -gyűrűcsere+hajtókar+olajpumpacsere...furáson kívül minden, fúrni is csak azért nem kellett mert azon nem sokkal azelőtt esett át,még az előző tulajnál(leinformálva, lemérve a hengerek. Csak azt nem értem, ha valaki már szétszedte, meg megfúrta, akkor gondolhatott volna a főtengelyre is, amin még gyári méretes csapágy volt!!!).
    -váltó felújitás
    2006 ősz:
    -motor be
    -csövek, elöregedett alkatrészek kuka
    -elektromos rendszer felújítása stb....
    2006.12.26 -motor beindult :)))
    2007. január:
    -futóműfelújítás+fék
    2007.március-műszaki!!!!!!
    Azóta használom folyamatosan, ezért nem nagyon haladok a felújításával sajnos :((( Apróságokat csinálgatom rajt, de a kasznizáshoz, meg fényezéshez kellene 1-2 szabad hét, meg egy halom pénz, úgyhogy egyelőre így marad, aztán majd csak lesz vmi??!!!
    Ha minden ráfordított óra után kapnék egy sört, abból már nagyon sokszor berúghattam volna :)))

Fotóalbum