Gabesz - főkép
>> EgyébAlfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-06-18

Na megvolt egy Nyírkércs-Balatonboglár oda-vissza út. Főleg autópálya, Budapesten átvágva. A hungaroringi pihenőnél megálltam olajszintet ellenőrizni, félve húztam elő a nívópálcát... és csodák csodájára nem tapasztaltam olajfogyasztást, az út végén ismét megnéztem, kb 1cm-el ment lentebb. ott még kocsikáztunk az egy hét alatt kb 100km-t, aztán következett a hazaút, ezúttal Budapesten ellenőriztem, még akkor is megmaradt a szint, majd otthon, ahol ismét kb 1cm hiányzott belőle. Ez nem olyan drasztikus, mint az előző Pesti útnál. A szerelőm gyűrűzéssel ijesztget, de ezzel még kivárok. Ismét kezd besötétedni az olaj szine. Kb 8000Km után cserélni fogom, hagy tisztuljon a rendszer. 2 hét múlva megint megtesszük ezt a távolságot. Ez a nyár a teszti időszak :)
Egyébként a fogyasztással is meg vagyok elégedve, indulás előtt teletankoltam, ott rátöltöttem 10L-t, és éppen hazaértünk, amikor felvillant a benzin szintjelző lámpa. 910km-t mentem. Számításaim szerint 7L/100 Km, ami nem is rossz egy Ts-től.

 
>> SzervizAlfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-06-08

Mivel egy 250km autópályás út után elfogyott kb 1 liter motorolajam, végső elkeseredésémben kitaláltam, hogy lecserélem a Selénia 20K for Alfa Romeo-t Castrol 10W40-re és egy kis STP olajadalékot is tegyünk hozzá. Ez a gyűrűzés, szelepszár szimeringezés előtti végső elkeseredés...
Az érdekesség az, hogy 5000km elteltével olyan sötét volt az olaj, mintha 20.000 km-t mentem volna vele. Rengeteg a lerakódás a motorban, csókoltatom az előző tulajt, nagyon rendes volt, hogy elfelejtett olajat cserélni időben, vagy teszkós motorolajat használt...
7 végén egy 500Km autópálya út vár ránk, kiváncsi leszek az eredményre