Tagok >> ÁdidiGaga (il hempescattore) >> 33 BoxerWagon >> Blog
- Típus:33 BoxerWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1991
- Színe:BIANCO ARGENTO
...mármint hogy harmadszorra csak sikerült tökéletes gólyalábat alkotnom! :-)
Előzmény: "egy szög miatt a csata elveszett", azaz a tönkrement porvédő miatt a bejutó retek tönkretette jobb elöl előbb csak a toronycsapágyat, aztán az alsó tányért és végül a gátlót is... :-(
Kézenfekvőnek tűnt - az új Lengés Csilla barátságtalan ára miatt - beszerezni egy komplett bontott, de jó gátlóval bíró rugóstagot, rendbetenni, majd kompletten kicserélni a rosszal, így a verda is az utolsó percig használatban maradhatott. A beszerzés 2006 nyarán meg is volt, sőt sikerült tervezéssel kiegyenlítenem a "cechet", a gond ebben a felállásban - mint utólag kiderült - az volt, hogy a kocsiban lévő gólyalábat a bontott felújításakor nem tudtam tanulmányozni, a szerzett holmit pedig Józsi mester a vásárláskor pillanatok alatt szétkapta... Így valami kimaradhatott és/vagy mégsem egyezett a régivel, de a teljes cucc beszerelés után kisebb kottyanásokat hallatott (ezt én másnak tulajdonítottam még akkor) , majd ez a jelenség 2007 nyarára nagyon eldurvult, olyan apróságokról ne is beszéljünk, hogy az olcsó univerzális gumiharang hány percig volt a helyén! :-(
Így szétszedtem másodszor is, ekkor dupplán bebiztosítva magam, egyfelől előtte "hosszasan tanulmányoztam az ide vonatkozó szakirodalmat" (P.Boborján), másfelől a teljes felsőrészt (rugó,felsőtányér, (szakadt) porvédő , toronyszilent) az eredetiről származókra cseréltem.
A "hangok" elhallgattak ugyan, de az enyhén repedt toronyszilentről sejthető volt, hogy hamarosan cserélni kell és a szakadt porvédő beépítését végleges megoldásként sem gondolhatta senki komolyan...
(Ráadásul a "mindent cseréljünk" elv miatt mai napig nem tudom, mi volt a gond az első állapotban, csak tippek vannak:
- a kiszerelt 1 éves szilenten voltak ütésnyomok, de nem lehetett tudni, ez ok vagy okozat
- a régi rugótányérom gumi közdarabja pár mm-rel vastagabb a bontotténál
Summa summarum: nemrég - főképpen a t.szilent állapota miatt - eljött az idő egy végre nem csak jól működő, hanem ezt a jó tulajdonságát várhatóan hosszú távon biztosítani képes gólyaláb "megalkotására" , így beszereztem egy új toronyszilentet, gyári (!) porvédő gumit, ütközésgátlót. A közelgő egri wellness-hétvége remek apropó volt az "akcióra", így pár nappal előtte hozzá is láttam.
A nem túl hosszú, de nagy átlagban jó szar úton teljesített túra megnyugtató eredményt hozott, nem találkoztam ( álló helyzetben, közvetlen a karosszéria nyomkodása árán sem ) a korábbi rendellenes hangokkal! :-)
(..és bár a szálloda előtt álló gépcsodák között erre senki más nem figyelt és nem is figyelhetett fel, engem nagyon jó érzéssel töltött el autómra pillantva ennek a viszonylag kis technikai részletnek a hibátlan és főleg sajátkezű kivitelezése! :-D )
Rögtön el is határoztam, hogy hamarosan sort kerítek a baloldali párjára is, meg úgy általában sok minden esedékes dologra, tekintve hogy az utóbbi időben leginkább "üttem-vágtam" ezt a "szegény párát" :-(
Úgyhogy érdemes lesz a nyájas olvasóimnak nyomon követni a fejleményeket, magam is kíváncsi vagyok, mi valósul meg a Nagy Tervekből... :-)
A költségekbe csak a harmadik felvonás kiadásait ( toronyszilent 9000 ; gyári porvédő gumi 900 ; gumi felütköző 1900 HUF ) számoltam bele.