Mutasd

>> Szerviz2015-02-15

Amióta nálam van az autó mentem vele több mint 70 ezer km-t és még nem volt cserélve kuplung +lendkerék.(248 ezernél jár...) Mivel ráadásul tuningolva is van az autó számítottam rá ,hogy előbb-utóbb cserélni kell ezeket az alkatrészeket.
Alacsony fordulatról való gyorsításnál beremegett az egész kasztni (kb. 1500-2300 ig) illetve az utóbbi hetekben már erősen csúszni is kezdett a kuplung 3-4-5. fokozatban.
Rendeltem új Valeo kuplungszettet (tárcsa+kinyomó csapágy+szerkezet) illetve gyári új kettőstömegű lendkereket akciós áron (by Erhard, köszönöm!) , normál esetben horror az ára! Kapott friss váltóolajat és főtengelyszimmeringet is. Ilyenkor ezeket is ki kell cserélni ha már szét van bontva minden.
Tegnap lett kész az autó azóta kb. 50 km -t mentem vele , hát nagy az öröm :) mert megszűnt minden hibajelenség:) a kuplung nem csúszik végre le tudja adni az összes nyomatékot a kerekekre illetve a vibráció is megszűnt gyorsításkor. A motor járása is még nyugodtabbnak tűnik, ami nagyon furcsa hogy olyan könnyű benyomni a kuplungot mint egy 1,2-es új benzinesnél :)) .
Tehát akinél rázkódás érezhető gyorsításnál és még nem volt lendkerék csere az autóban számítson rá hogy előbb-utóbb ki kell cserélnie. Nekem gyári "FIAT" logós alkatrészek voltak még benne, erősen megkopott tárcsa(ahogy a képen is látható) illetve a lendkerék is eléggé megviselt állapotban volt, nagyot kottyant minden irányban már. De ha tényleg gyári volt még minden akkor viszont jó sok kilométert kibírtak:)
Egyetlen negatívum a csere óta ,hogy a kuplungpedál nem mindig jön vissza teljesen...ezt még orvosolni kell, lehet hogy munkahenger csere lesz.
De a lényeg ,hogy most nagyon jól gyorsulunk ismét :D

update 2015.02.19. A kuplungpedál most már visszajön úgy ahogy kell, megjavult magától:) egyelőre nem cserélem.