Folytatva ez előzo blogomat végre volt időm beszerelni az új Eibach Pro Kit rugókat (-30mm) illetve az új Bilstein és Sachs lengéscsillapítókat.
A régi lengéscsillapítók még gyáriak voltak, elég sokat kibírtak azért.
Nagyon sok meló volt a csere , (régi csavarok csak sok-sok melegítés ütögetés hatására mozdultak meg...a következő szétszerelés már gyorsabb lenne :)) de megérte a fáradság mert sokkal stabilabb a futómű és jobban is néz ki így ,hogy kb. 3 cm -el alacsonyabb az Alfa.
A komfort nem lett rosszabb sőt nekem tetszik hogy sportos, kemény , nem billeg az autó. Amúgy gyárilag is elég keménby volt a futóműve. Mindenkinek ajánlom ezeket az Eibach rugókat aki ültetésen gondolkozik.
A csere folyamatát nem írom most le mert már sokan megtették, de ha kérdés van írjatok nyugodtan.
Ami tuti kell a cseréhez : rugóösszehuzató, minőségi(!) szerszámok, melegítő készülék (pl kis kézi gázos forrasztó) , türelem, meg jó ha van ott még egy segítő kéz :) nálam apu volt az, örök hála :)
Most már csak arra leszek kíváncsi műszaki vizsgán mit szólnak ehhez az összeállításhoz! (Sokak szerint a piros rugó szemet szúr van aki szerint nem foglalkoznak vele csak az értékek legyenek jók...)
Levezetésképpen pedig kicseréltük a már kicsit elvékonyodott első tárcsákat Brembo Max sport tárcsákra (tömör tárcsa hőelvezető árokkal) + kapott új Brembo betéteket is. Első benyomás alapján nagyon jól fog és nem melegszik olyan könnyen mint a régi fék.
Igaz sok idő nem jutott fotózni de pár képet csatoltam a szerelésről is :)











Megérkeztek az új Bilstein B4 gátlók illetve hátulra csak Sachs-ot sikerült jó áron venni, de nem baj mert nagyon dícsérik.
Ezekhez a gátlókhoz keresek Eibach rugókat (-30mm) , úgy tűnik Ebay-ről lesz mert ott jóval olcsóbb mint itthon.Ha minden elkészül akkor teszek fel még képeket:)
Addig is egy kis info mindenkinek: az Eibach ajánlása alapján hátul ugyanaz a rugó van a benzines és diesel 156-osban (EW1020002HA)...elől viszont különböző.
EW1020001VA -> 4 hengeres benzines 156 + 147-es jtd & benzines.
EW1021001VA-> V6 benzines és jtd 156-osok.
Több infó itt található:
http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?11=279&14=4&10=943E7B9137C645B9875D73778C2C0A61279004&12=101&52=1&30=2
Tehát aki ültetésen gondolkozik ezeket a cikkszámokat, ajánlásokat vegye figyelembe, hogy elégedett legyen a végeredménnyel:)
Update: 2014.07.30. Megjöttek a németországból rendelt Eibach rugók (Pro kit szett, 30mm -t ültet) Tehát már minden megvan a cseréhez....csak idő kell hozzá :)
Folyt köv.

