Mutasd

>> Szerviz2013-10-26

Kram-kram-kram-kram... valahogy így jellemezném. Még soha, senkitől nem hallottam, hogy ilyen panasza lett volna, de a szerelőm se, adagolós sem, Apum se, a szomszéd se... Ilyen hang nem is létezik az autók történetében. Csattog hidegen, melegen, hidegben, melegben, ha teli a tank, ha félig van, és ha csak pár liter... csattog ha tetszik, ha nem. Elinduláskor is, ha csak nem adok akkora gázt, hogy nem marad gumi a felnin, és váltások után is, kiváltképp 1-2-3. sebesség fokozatban. Kb. 1250-1500 ford/percnél, vagy ha lassuláskor visszaesik a fordulat, és újra gázt adok, úgy, hogy nem kapcsolok lejjebb. Nagyon szeretnék erre megoldást találni, mert idegesít. Jó lenne úgy vezetni, ahogy szeretnék, és nem úgy, hogy a hangot próbálom minimalizálni.
Májusban átnézték az autót, de az nem erre irányult. Cserélve lett a két első felső lengőkar, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő, első- és hátsó fékbetétek, olaj.
Ezzel együtt van egy másik probléma is: 2012. júniusában történt először, hogy menet közben egyszer csak fogta magát a motor, és leállt. Épp egy buszmegálló előtt, ahova begurultam, és telefonáltam. (mert mi mást tehet a szőke nő? :)) Éppen nyaralni indultunk, nem volt mese, menni kellett. Meg is kaptam rá az engedélyt, mondván, pillanatnyi elmezavar... Meg is jártuk simán a Mátrát, ezen kívül problémamentesen. :) Aztán kiderült, nem pillanatnyi gond van, hanem igencsak visszatérő. Több formában ráadásul: van, amikor csak kigyullad az izzítást jelző lámpa kb. 1 mp-re, és addig érezni, hogy nincs ereje, a fordulatszám is leesik... mintha újraindítaná magát. Néha ezt egy nagy rántás kíséri, van, hogy kisebb. Úgy veszem észre, hogy ha van fordulat, akkor nem áll le, de ha pl. parkolok, vagy nagyon lassú kanyarban megyek, akkor le is fullad. Nem "látványosan", csak úgy leáll a motor. Ha nem csipogna néha a kedvenc "pí-pí-pí" hangom is közben, akkor észre se venném. Újraindítás után már nincs jelzett hiba.
Három hete kb. ki lettek véve az injektorok, az egyiket újra kellet kódolni (javítsatok ki, ha nem így mondják), a másik három még elmegy, de javasolt a csúcs csere. A csattogást viszont nem okozhatja ez. Kicserélték a nyomás szabályozó szelepet is, hátha... Összeszerelés után alig-alig hallottam a csattogást, még a rádiót is kikapcsoltam, hogy csak a kocsi hangját halljam menet közben. Nagyon örültem, hogy végre javult valamit a helyzet. :) Kb. 90%-al kevesebbszer hallottam a zajt, így gondoltam, megoldódott a probléma. Aztán telnek a napok, és visszatért a rémhang. 700 km-t mentem az új szeleppel eddig, de már 3-400 környékén olyan volt, mint azelőtt. Lehet, hogy nem ez a megoldás... Ráadásul amióta kicserélték, többször fordul elő az említett rángatás, és leállás. Annyiban maradtunk valamelyik nap, hogy ha megint csinálja, menjek ki hibaolvasásra. Na persze, hogy azóta nem csinálta, vagy olyankor, amikor piszkosul nem értem rá kikocsikázni a műhelybe.
Ha esetleg valaki járt már hasonló cipőben... bármilyen javaslatra vevő vagyok! :)