Az előző mélyláda (http://alfaamore.hu/tagok/9536/blog/1444) sajnálatos módon a házimozi erősítőre lett kötve és túl jól szólt ahhoz, hogy visszakerüljön a kocsiba (ráadásul a dupla tekercses Helix sorba kötve 8 ohm ami pont jó a házimozi erősítőnek, stabil 2 ohmos autó erősítőm nincs, így csak a töredékét tudnám használni a tudásának...).
Kellett valami mély is a kocsiba helyette...
Garázsban csak 25cm és 30cm-es kb 15éves SAL-ok voltak. Próbálkoztam velük, de csak idegesítettek. Vetem egy használt Sony Xplod XS-L106P5-t. Szerencsére kis láda kell neki (gyári ajánlás nettó 17.6 liter), így az amúgy is szűkös csomagtartóból több hely marad. Gyorsan számolgattam és lapszabászatban meg is rendeltem a lapokat hozzá. Egy délelőtt alatt össze is csavaroztam/ragasztottam a zárt ládát. A mélynyomónak sajnos elég kicsi az érzékenysége (83dB), a kis 4 csatornás erősítőm hídba kapcsolt 2 csatornája (170W RMS) éppen, hogy meg tudja hajtani, nem túl hangos, de nekem éppen elég. Viszont az első szettet (Peerless Definition 6) majdnem minimumra kellett tekerni ahhoz hogy együtt fussanak a méllyel...
Most öröm van.





Befejeztem a mélyláda építést. Bútorlapszabászatban vágattam egy megfelelő méretű 2cm vastag MDF lapot. Síkbareszeltem egy ráspollyal a fűrészelt felületet és felcsavaroztam rá az új hátlapot, amit ragasztóval tömítettem. Száradás után belekerült a hangszóró is. Már csak a helyére kellene építeni...




A mélyládám az 5 ajtós Scorpio-ba még éppen belefért, de a 156-osba már nem tudtam beletenni (talán egy SW-be belement volna). Túl szűkre szabták a csomagtartó nyílását.
Két megoldás maradt:
1. Új ládát gyártok és a régit megpróbálom eladni.
2. A meglévőt faragom át.
Végül is a második mellett döntöttem így a 68 literes zárt ládából faragtam egy 45 literest (a hangszóró gyári ajánlása bassreflex ládához) ami így ferdére vágva pont passzol a hátsó ülés mögé.
Jöhet rá a hátlap, bele a hangszóró, lehet vezetékelni, meg az erősítőket elhelyezni...




