Tagok >> Greentimus >> 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V >> Blog
- Típus:159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:fekete
Ezt a rész bővebben fogom leírni. Naponta történtek ötletelések, naponta haladt Ferke a kocsival és időközben derültek ki turpisságok. Minden észrevételünket leírtuk neki egy lapra. Több hétig tartott az egész folyamat, de mi említettük is neki, hogy ráér. Nehezítette a dolgot, hogy Alfa City is ekkor tájt volt, és feltartották őt nem kicsit. :)
Váltó:
Olajcserével indult a dolog, de nem lett jobb.
75W80 került bele, ami piros és belevaló. Sajnos sárga, más fajta olaj volt benne, így utólag az olaj lett megnevezve, mint bűnös.
Sokáig küzdöttek vele, reménykedtek, hogy megoldható a probléma váltó kiszerelés nélkül, míg egy jó váltós szakember elérhetőségét megkapták. Csodálkozott a hibajelenségen, nem igen találkozott ilyen hibával.
Pont nyaralni volt, így várni kellett pár napot, míg tudta fogadni Ferkéjéket.
Addig Feri haladt a többi dologgal.
Elérkezett a nap, kivették a váltót és elvitték a szakemberhez. Szétszedte, megnézte. Kiderült, hogy a 2 tengely meg volt benne égve és alig lehetett rajta mozgatni a kapcsolóvillákat. Ezért szorult melegen iszonyatosan. Valószínűleg a rossz olaj okozta a hibát. Elég jó áron dolgozott a szaki és pár óra alatt összerakta a váltót az új belerakott alkatrészekkel. Kívülről is szinte új állapotúvá varázsolta. Kész lett a váltó! És most már tényleg....:)
Ezeket kértük még Feritől:
- EGR tisztítás, szívócsonk tisztítás (elég koszos volt, így idővel egy szívósor tisztítást is beiktatunk még idén nála)
- kontaktos lett a Hifi és sokszor kikapcsolt
- bal hátsó határoló csere (végre nem kattog)
- hátul nem világítottak a lámpák a csomagtartóban. Bontott mikrokapcsoló megoldotta
Ránézett a vezérlésre és nem volt túl jó állapotú. A hosszbordás szíj is elég gatya volt, pedig ezek a szervizkönyv szerint nem olyan rég voltak cserélve. A feszítőgörgője adta ki az elektromotoros hangot. Ha jót akarunk, akkor ezeket cserélni kellene...
Ha már itt tartunk illene cserélni az olajat, olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, levegőszűrőt és legalább tudni fogjuk, hogy mikor kell újra. Ezekbe belementünk.
Kiderült, hogy az egyik motortartó bak is a végét járja, így azt is szerzett Ferke bontóból.
Észrevette, hogy az alapjárat ingadozott kissé. Sajnos a porlasztók már nem túl jók, főleg a 4.
Idővel érdemes lenne cseréltetni vagy felújíttatni.
Ja és a lendkerék is csattan leállításkor... Remek... 30.000 km-rel ezelőtt volt elvileg cserélve... Lehet a porlasztók ölték meg???
Hozzávalók:
Váltóolaj: TUTELA TRANSMISSION TECHNYX 75W-85
hátsó ajtózár mikrokapcsolóval (bontott)
hosszbordás szíj
INA vezérlés készlet
vízpumpa
hűtőközeg
motorolaj: Comma SYNER-G 5W40 5L
olajszűrő: Bosch
levegőszűrő: MANN
üzemanyagszűrő: mann/jc premium
egr+szívócsonk takarítás
csomagtér ajtózár csere (bontott)
bal hátsó ajtóhatároló csere (bontott)
motortartó bak (bontott)