Drága kis hazánknak hála ma otthagytam egy kis pénzt az autó átírására! Gyűlnek szépen a kiadások, de sebaj! Megéri a kicsike! (ha már az adózott fizetésemből "vagyontárgyat" szereztem, hát fizetek! :) )
A hétvégi 400 km megtétele után egy picit "módosult" az eladó által említett hibalista...
A legnagyobb gond jelenleg, hogy a "gyertyát kell cserélni, mert az új Bosh amit kaptam kínai nem német" miatti rángatás picit komolyabb gondot sejtet... (gyanús a beszerzett bontott kábel készlet is, hogy sejtették itt más gond van...) Egy henger teljesen megadta magát, turbó semmi!!! Kék füst viszont van helyette ezerrel!
Aztán a "szervó szíjcsere és jó lesz" is valószínű szivattyú hiba lesz! Az olaj frissnek tűnik, szép rózsaszínes átlátszó, látszik, hogy próbálkoztak a "megoldással"! ;)
Valószínű első toronycsapágyak kuka, vagy maga a kormánymű "ropog", ami magyarázat lehet a hideg szervó hibára is...
A kipufogó rendszerből hiányzik a katalizátor, és az egész egy összedobott, agyon hegesztett toldott-foldott valami....
Bal első fék szorul, valószínű féknyereg felújítás lesz a dologból.
Szilent, vagy futómű geometria hiba is kinéz, mert az első gumik eléggé félre vannak nyalva és egy picit úszik is az úton!
Aztán az apróságok...
Sok gomb, kapcsoló nem világít,
Ülés állító kapcsolók fele működik,
Ülésfűtés nincs,
Hátsóablak fűtés nincs,
Külső hőmérő fix. 20 fokon áll,
Hátsó sárlámpák és utastér világítás nincs,
Jobb hátsó ülésnél a lámpa éjjel nappal világít ha fel van kapcsolva a helyzetjelző :)
Csomagtartó teleszkópja kuka,
Vezető oldali lábtér világítás komplettben "eltűnt",
Vezető oldali napellenző tartó és "majrévas" törött,
Tetőkárpit lóg, hátul kifejezetten csúnya!
A vezető ajtó nem áll meg, ha nem figyelek levágja a lábam! :)
4 gumi offos lassan alatta...
Első körben nagyjából ennyire bővült a hibalista, meg még amit kifelejtettem! :)
De szép és jó lesz!!! Meg fogja kapni a régen megérdemelt törődést az öreglány! Pozitívum viszont, hogy az alja nagyon egyben van! Sőt, meglepően szép állapotban van!
Ha már megnéztük, kifizettük elhoztuk, akkor irány egy 130km -es utazás vidékre a szerzeménnyel! Szépen ment a vas, nem volt gond! (leszámítva, hogy 3000 felé nem lehet pörgetni, mert ledadog és rángat mint a veszedelem az állítólagos gyertya hibától...) Kimondhatatlan az Alfa feelinget újra érezni, még ha gyöngélkedik is szegényke! Aztán vasárnap hazafelé már sejtettem, hogy nem egyszerű gyertya hiba lesz ez... (pláne, hogy új Bosh -t raktak bele, csak "kínai" és ezért nem javult meg) Szépen egy henger megadta magát, valamint a turbó is kiszállt a játékból... De cserébe elkezdte okádni a kék füstöt... Majd Mester ránéz amikor elviszem friss olajat beletölteni!
Hosszú kihagyás után végre újra Alfa vásárlásra adtam a fejem! És mit is vehetnék, ha nem egy nagy vadat! Nagy kasztni, nagy motor, full extra ami csak kell, "baráti" ár, szóval minden klappol! El is szaladtunk barátnőmmel még este megnézni, majd meg is vettük így a család kibővült egy új taggal! Szintén Amore -s tag "Samy" autója volt (aki azóta Sanyiiiii ra változtatta a nicket de Bagoly Sándor)! Vannak hibái természetesen, szervó hidegen nem megy (szerintük szíj), 3000 fordulatnál ledadog (szerintük gyertya), olajnyomás melegen 0!!! (szerintük 20e kilométer van az olajban, azért nincs nyomása), és nagyjából ennyi... Elfogadtam, kifizettem, itthon pihen! :)