Tagok >> Fisher >> 164 V6 Turbó >> Blog
- Típus:164 V6 Turbó
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1993
- Színe:Ezust
Ma szomorú szívvel megváltunk egymástól! Sajnos annyi baja volt szegénykének, hogy nem érte volna meg a ráfordított idő és energia! Egy cartársunk vitte el, remélem kap új szívet és sikeresen felújítja a donorból ami van neki! Szeretném még úton látni, remélem hasonlóan szép jövője lesz, mint a 155 -nek! És mégegyszer "hálás köszönet" Bagoly Sándor debreceni "cartársunknak", hogy több mint félmillió forintot kidobhattam az ablakon!
Ma ránéztem a 6 -os hengerre ami nem megy... Hát nem csoda, a gyertya tele volt olajsárral és friss olajjal is! Kapott egy újat, de nem sok reményt fűzök hozzá! Bár elindult minden henger és a turbó is elkezdett tölteni, de annyi olaj van vagy lerakódva a turbóban és a kipufogóban vagy a hengerbe megy annyi olaj, hogy brutálisan füstöl kéken. Kiváncsi vagyok mikor hal meg ez a gyertya is... Majd ahogy időm engedi nyomozok honnan kaphatja. Addig meg ez van!
Az új év első napja sem telhetett meglepi nélkül... A vén akksi beadta a kulcsot! Vidékről hazafelé indulva bikázni kellett, mert konkrétan 0 Voltra merült szegényke. Mindegy, ez a kisebb gond! Debrecenbe érve parkolás közben a ház előtt szépen bement a fékpedál a padlóig... Fogott valamennyit úgy is, és pumpálásra felkeményedik de közben hangosan "szuszog"! Még szerencse, hogy itthon a ház előtt nem valahol félúton a semmi közepén! Ez van, most pihentetem aztán meglátjuk, hogy bontó vagy küzdés tovább!
Csak rászántam magam, és összeszorított foggal nekiálltunk kicserélni a munkahengert. Mit mondjak, szép állapotban volt! Kb. fél liter olaj volt a porvédő gumi alatt. Mindegy, kuplung rendben!
De ahányszor alá vagy belenézek mindig bővül a hiba lista! Most felírhatok rá egy szétszakadt hátsó motortartó bakot és a két hátsó elektromos ablakot, amit csak előről lehet mozgatni... A turbó nem oldódott meg, de legalább reményt ad, hogy tölt csak baromi keveset és a vákumozása érdekesen van bekötve....
És meglett a mai napi meglepi! A kuplungpedál szépen beesett a padlóig... Fasza volt egyesbe atjönni a délutáni dugóban a városon! Szerintem feladom és mégegyszer hálás köszönetem a tisztelt eladónak! Korrekt egyenes ember és sajnos itt tag!!! Tényleg nem olyan a klub, mint régen volt! Tisztelet a kivételnek! Az autó vételárának a kétszerese után adhatom le a bontóba az egészet! Legalább megoldódott a probléma és elverhettem rá az összes spórolt pénzem! Ez van, tapasztalatnak jó volt....
Úgy néz ki sikerült megoldani a helyzetjelző biztosíték problémát. A 2 hátsó utastér lampa kikötése után nem csapja ki a biztit (egyenlőre)! Egy pár 10A -es biztosíték bánta, de talán jó lesz! Gyanítom az össze ragasztott jobb oldali lehet zárlatos, de egyenlőre nem kísérletezek vele!
Úgy látszik a tételes hibalistának nem lesz vége... Ma beleöntöttem a 4. -ik liter fagyállót a hűtőbe, miután szépen a fékfolyadék jelző lámpa (is) kigyulladt. Motorháztető visszanyit, és látom, hogy elfogyott a fékolaj is a tartályból... Gyanús volt a kuplung, nem mindig emelt ki, csak ha lemezig préseltem a pedált, remélem "csak" munkahenger hiba lesz, és nem fék! És még mindig nem találtam megoldást a jobb helyzetjelző kör hibájára sem. Annyit elértem a csatlakozók széthúzásával, hogy nem azonnal, hanem 2 másodperc múlva veri ki a biztosítékot a láma felkapcsolása után... Kíváncsian várom a holnapi "meglepit"! És még egy köszönet az eladó "korrekt" tájékoztatásáért az autó állapotát illetően!
Túl vagyunk a sikeres műszaki vizsgán is! Akadály nélkül vette a megmérettetést az öreglány! Mostmár lehet foglalkozni a nem csekély hiba listával.
Elszaladtam ma haverhoz befoltozni a drága szedett-vetett kókány kipufogót, hogy pénteken ne legyen gond a műszakin... Hát, újra és újra meglep milyen szép kis rendszer van alá mahinálva... Persze heggeszteni se sok mindenhez volt, de ideiglenesen megteszi! Aztán kap egy szép egydobos 60-as rendszert tavasszal! :)
De legalább egy újabb "nem tudtam" hibát is adhatok a listára! A bal első kerekcsapágy konkrétan életveszélyesen kotyog... Van vagy 5 centi lógása a keréknek, de biztos ez is az elmúlt 500 km alatt múlt ki! ;) Ahogyan a törött vízhűtő is, amiből már 2 liter folyadék elcsöpögött szépen lassan...
És pótoltam az elmaradt 10e km. -i üzemanyag rendszer tisztítót is, hátha lesz valami értelme...
Na, ma egy tételesebb hibalista összeállítása után irány Mester cartárs, had' kapja meg szegényke amire régen vágyott! Kicseréltük az összes szűrőt (benzin, levegő, pollen, olaj) és kapott friss Selenia olajat is! A leengedett olaj egyátalán nem nézett úgy ki, mint ami 20e km -t ment... Szar fekete fos volt, de nem volt megégve, besűrűsödve amilyennek lenni kellett volna. És az olajszűrő sem úgy nézett ki, mint amiben 20e km van! Sőtt, egész frissnek tűnt! Szerintem az olajnyomás gond a szar minőségű olajtól lehetett (vagy még majd kiderül mitől, mint a többi "kiderült" hiányosság). Nem baj, benn a Selenia, olajnyomás rendben, alapjáraton hidegen 4-5 bár, melegen szépen áll 1 báron, gázra szépen reagál!
Viszont az egy henger működésének hiánya még várat magára, mint a turbó hiba is.... Picit komolyabban bele kell mászni, mint "egy gyertyasor és megjavul"...)