Tagok >> PZ147 >> 147 1.6 TS >> Blog
- Típus:147 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Sajnos a hűtő cserének is eljött az ideje, nagyon úgy nézett ki hogy még az eredeti hűtő volt benne, ami sajnos elég meggyötört volt, valószínűleg nem volt nehéz dolga a kavicsnak ami kilyukasztotta.
Kapott egy új Nissens hűtőt és legalább kapott új hűtővizet is. Munkadíjjal együtt kicsit húzós lett...
Lassan 200000km :) Első gyertyacsere nálam, valamint az ígért fék csere elől és néhány apróság.
-Kipufogógumi 3db
-Gyertya1 4db
-Gyertya2 4db
-Elsőfékbetét 4db
-Levegőszűrő
-Pollenszűrő
-Olajszűrő
-Klímaspray
-Elsőféktárcsa
-Fékolaj
-Olaj 4L
Egy 2000km-el ezelőtt elkezdtem hallani valami búgást az autó hátulja felől, ami mostanra elég hangos lett. Sejtettem hogy kerékcsapágy lesz, de mint kiderült a jobb hátsó gumiban még szálszakadás is volt, hogy ez okozta-e a csapágy halálát azt nem tudni.
Sajna mindkettő párban cserélős,
Így kapott két használt Michelin gumit hátulra, ami még egy kicsit jobb állapotú is mint az első gumik és kapott 2db SKF csapágyat hátulra.
Most már minden okés, faljuk a kilómétereket tovább. ;)
Lassan 4 éve vagyunk együtt és megérett egy nagyobb szerviz. Egyrészt 10000km-en plusz 5,5 liter olajat töltöttem bele, másrészt a fékek elég gyengének tűntek a téli gumi cserénél, harmadrészt indításkor az indítómotor kerregett, negyedrészt műszaki vizsga előtt álltam és ötödrészt a vezérlésem már cserés volt (vásárláskor cseréltettem rajta azóta mentünk 70 ezer km-et, motorbontás miatt amúgy is kellett).
Elmentünk hát a doktorbácsihoz
kilométerállás: 189000km
Ami cserélve lett:
-Indító motor felújítás
-Vezérlés + vízpumpa
-Szelepfedél tömítés
-Szelepszár szimering
-Levegőszűrő
-Pollenszűrő
-Olajszűrő
-Hátsóféktárcsa betét
-Hátsóféktárcsa
-Veztengely szimering 2db
-Fagyálló
-Műszaki vizsga
-Hidrotőke 3db
-Olaj 5,5l
Nem kevés dolog és nem olcsó, de most remélem egy darabig megint csend lesz. Azért a következő olaj cserénél még az első fékeket cseréltetnem kell, de most még jók voltak.
Végre sikerült időt szánni az anyósülés ülésfűtésére is, másodjára már egyszerűbb volt.
Km állás: 178550km
Pollenszűrő, Levegőszűrő, Olajszűrő, Olajcsere
Leömlő repedt volt így ez is cserélve lett, valamint a kézifék bovden
A múlt héten voltak történések, ugyanis csütörtök este cserben hagyott a kis drágám. :)
Az út szélén maradtam, sajnos.. A váltóbowden szállt el, viszont ami gázabb volt hogy a kocsi 4esbe maradt. Hívtam havert hogy húzzon el hazáig, nem laktam messze addig tartottam volna a kuplong-ot, ekkor jött a következő gond, a vonószemet nem tudtuk becsavarni, a menete sérült volt.
Szóval megpróbáltam 4esbe elindulni és elmenni egy kb 500m-re lévő parkolóba, meglepően könnyen ment. Majd jött a tréler keresés... Este 9re már otthon is voltam, laza 3 óra hosszát szívtunk a hazajutással.
Hosszú hétvégére utaztam volna vidékre a szüleimhez, szóval szerettem volna minél hamarabb megcsináltatni, ekkor jött a jó Alfás mentalitás és segítőkészség. A facebook csoportban ajánlottak egy szerelőt, akinek trélere is van. A srác péntek reggel jött is a kocsiért majd eltrélerezte magához és vasárnap reggel már mehettem is érte, majd délben le is tudtam menni vidékre. :)
Ennek örömére és hogy ne hisztizzen tovább :) (mostanában kijárt a jóból, ez már a második trélerezésem volt idén) május 1-én öcsémékkel előkaptuk az összes verdát és egész nap autókat takarítottunk, kapott az én kis drágám egy nagy takarítást, polírozással együtt. Remélem egy kicsit visszafogja magát, bár nem sokára olaj csere :P :D
Ja és AlfaCity jövünk!!! :)
Lecseréltem a nyári gumikat, kicsit rázott és kettő elkopott az évek során, szóval kapott két újabb gumit és centírozást.
Így most ezek vannak rajta:
205/55 R16 91V
Hankook Kinergy Eco K425
Hankook Ventus Prime 3 K125
Kedden reggel induláskor a kis alfám meglepett azzal, hogy a bal hátsó gátlón a rugó tartó tányér letört, ami beesett a gumi mögé és egyből kivágta azt.
Felraktam a pótkereket, amihez csak éppen hozzáért a tányér, így le tudtam tolni az útról. Viszont csak egy trailerrel tudtam elvitetni a szerelőhöz, aki kicserélte a két hátsó gátlót.
Az elsők már másfél éve cserélve lettek, hát most a a hátsók is sorra kerültek.
Monroe gátlókat kapott.
Sajnos nem találtam 1db 195/60 R15 88T Continental WinterContact TS 850 gumit így maradt a tengelyenkénti ugyanolyan téli gumi variáció
Hátulra így 195/60 R15 88T Fulda Kristall Montero 3 gumik kerültek fel.
Költségek:
- Monroe gátlók 2db 56,748 Ft
- Porvédő 2db 6,254 Ft
- Trailer 20,000 Ft
- Fulda téli gumi 2db 20,000 Ft
- Munkadíj 10,000 Ft
Hát ez most nem eset jól..., azt mondták ez azért történt mert már régen költöttem rá :D
Karácsonyra öcséméktől egy univerzális ülésfűtést kaptam, amit a karácsonyi fáradalmak :) után segítségükkel beépítettünk a vezető oldali ülésbe.
Kicsit féltem, hogy szedem le a bőrülés huzatot úgy hogy utána össze tudjam rakni újra, de nem volt vészes, bár így is 5 óra hosszáig tartott a művelet a bekábelezéssel együtt.
Kábel bekötés:
- A küszöbben és a padló szövet alatt vannak elvezetve a kábelek
- A biztosíték táblában megkerestem az ülésfűtés eredeti biztosítékát, ide forrasztottam a pozitív tápot
- A negatív a biztosíték tábla alatti negatív gyűjtőhöz lett rögzítve
Fűtőpárnák és kapcsoló:
- Ülés kiszed
- Az ülés mechanikát szét kell bontani
- Az üléshuzat csak be van feszítve egy fém perem mögé ezt egy kis csavarhúzóval szépen ki lehet pattintgatni
- Minden ülés hajlatban van egy drótszál ezeket ki kell bújtatni hogy jól be lehessen nyúlni a huzat alá
- Méretre kell vágni a fűtőpárnát majd be kell ragasztani a huzat alá
- Ezeket az ülő és hát részen is el kell játszani
- A kapcsoló a gyári helyére került
- Így az ülésből már 4 csatlakozó lóg ki, a légzsák csatlakozóval együtt
Miután visszaszereltük az ülést, még elrendeztem a kábeleket, hogy az ülés előre-hátra állítását ne befolyásolják a kábelek.
Bekapcsolás után körülbelül 3 perc után érezhető a működése, a bőrön egy kicsit lassabban ér át a meleg :), de így is király.
Ennek örömére meg is rendeltem az anyósülésbe is egyet, ne maradjon már ki. :)