Tagok >> PZ147 >> 147 1.6 TS >> Blog
- Típus:147 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Hosszú hétvégén apával és öcsémmel bíbelődtem kicsit a kocsival.
Mint mindenkinek nekem is kifakult és megkopott a kicsikén az alfa jel, ezért úgy gondoltam cserélni kéne mert így nem szép. :-)
Mivel egy eredeti horror áron van, így gondoltam hogy rendelni kéne Kínából, ezt is tettem. Kemény 950Ft volt 2 darab.
2 lemezdarab egy kis ragasztóval semmi extra, hát mondom ennyit megér, hogy megnézzem milyen.
Mint kiderült számomra a hátsó jelnél ugyanúgy egy ilyen (azért jobb minőségű) lemez van ráragasztva egy műanyag modulra, tehát ezt egyszerűen lehetett cserélni régi leszed új ráragaszt.
Az elején már nem ilyen egyszerű volt a helyzet mert hogy nem tudtuk kiszedni a régi emblémát. Fater segített a vett lemez darab peremét kibővíteni szépen egyenletesen, majd ráragasztotta a régi jelre.
Az eredmények látszanak a képeken. Szép lett.
Ma Zsolesz_145 közreműködésével felkerültek a kerékőrök. Asszem nem árthat Pesten egy ilyen kis apróság.
Elérkeztünk a második fejezethez.
Futómű felújítás..... Kicsit félve vágtam neki, mert tudtam hogy nem lesz olcsó, próbáltam számolgatni mennyibe kerülhet, hogy fel tudjak rá készülni. De közben pedig arra gondoltam, amit a munkatársaim mondtak, hogy nagyon jó érzés lesz hidd el, mintha új autód lenne. Ezen felbuzdulva vittem el a bejáratott szerelőmhöz az autót.
Futómű:
Alsó lengőkar 2db ( a régiek szétkoptak)
Első lengéscsillapító 2db (a jobb első szivárgott)
Hátsó kitámasztó 2db (bal hátsó ki volt kopva)
Felső lengőkar szilentek 4db (nyikorogtak rendesen)
Féltengely porvédő
Futóműbeállítás
Egyéb:
Fékolaj (Ez legutóbb kimaradt a féknyereg festés miatt)
Selenia motorolaj 1L 5W-40 (tartaléknak kértem)
Az első futóműben lényegében csak a felső lengők (bár a szilentjeiket cseréltük és szilikonos zsírt kaptak) és a stabrúdak maradtak.
Nem után-gyártott cuccok kerültek bele, hanem gyári alkatrészek ezért nyilván az összeg is magasabb lett, de mivel mondtam hogy hosszú távra tervezek így inkább nem a kínai lengőkart tetettem bele. :D
Az eredmény magáért beszél :D brutál jó lett és tényleg mintha új autóm lenne. (egyébként halkan jegyzem meg, hogy így a pesti utak sem annyira katasztrofálisak, sokkal simábbak lettek).
Hétvégén úgy gondoltam, hogy talán az utolsó alkalom amikor saját kezűleg le tudom polírozni a kocsit otthon a kertbe. Vettem néhány autóápoló cuccot. Rovareltávolítót, felnitisztítót, szélvédőtisztítót. Már néhány dolog otthon is volt Sampon, viaszos polírozó és karc eltávolító paszta.
Neki is álltunk kisebbik öcsémmel.
1. Először is befújtam a rovareltávolítóval az egész kocsi elejét és a felni tisztítóval a felniket majd kicsit vártam és kezdhettük is.
2. Slaggal lecsaptam a port, majd samponos vízzel áttöröltem, a felniket is. Aztán újra slag, majd nagyjából áttöröltük cseppmentesre. Ez egy sima mosásnak is megfelelne.
3. Na de utána jött a neheze. Volt otthon szarvasbőr kendő, ami szerintem messze áll a szarvasbőrtől, de a karc eltávolító pasztához tökéletes. elkezdtem a pasztát felkenni a bal hátsó ajtónál egy horzsolásra körkörös mozgással, aztán letöröl majd a hátsó ajtó polírozása jött. Kicsit hagyni kell száradni a viaszos polírozót, addig megcsináltam egy másik elemet a kocsin, majd le kell törölni. Én kentem a dzsuvát, öcsém törölte csillogóra.
4. A végén még a szélvédőtisztítóval megtisztítottam az ablakokat.
ÉS KÉSZ
Soha nem két perc ez a művelet, de utána olyan jó érzés mindig, hogy gyönyörű a kicsike.
Ma kipróbáltam az egér úti kézi autómosót. Végre egy olyan mosó aminek az összes funkciója használható.
Tarifa: 100Ft/perc
Négy program van: habos mosás, öblítés, viaszolás és fényezés. Nekem 7 percembe került az összes programot használni. A végén még áttöröltük mikrószállás kendővel és voálá. Az eredmény magáért beszél.
Tegnap a hosszú hétvége után mire felértem Budapestre megadta magát a bal első tompított fényszóróm.
Ezért ma kapott egy Osram Nightbreaker unlimited H7-es izzópárt a kicsike. Azért nem egyszerű művelet kicserélni..., kicsit megszenvedtünk vele. Kíváncsian várom meddig bírja, remélem addigra elfelejtem, hogy kell kicserélni. :D
A fénykép kicsit csalóka, mert hideg fehér fénye van, nem meleg fehér, de a fényereje szépen látszik.
Múltkor amikor levettem a huzatot a kocsi üléseiről egy kicsit meglepődtem, hogy megül a por bennük. Ezért a 4 napos hétvégére terveztem egy nagyszabású kárpittisztítást.
Kiszereltem az üléseket, majd neki estem szőnyegtakarító géppel. Az első képen még porosan, a másodikon már kitakarítva.
Nem hittem a szememnek milyen sárlét szívott ki a porszívó, az anyós ülésbe pedig kávé is volt.
Az ülések szürke színe kb 2-3 árnyalatot sötétedett, az eredmény szemmel látható lett.
Szőnyegtisztítószer: 700Ft
Öcsém segítségével kipróbáltuk a "Mágikus koszradírt" is.
Mivel nem tudtam beszerezni a Sonax tisztítóradírját, így alternatív megoldásnak vettem egy dm márkás cipő koszradírt (teljesen ugyanaz, csak olcsóbb, 450Ft :-) )
Jelentem Működik!!!
Nagyon szépen meg tudja takarítani a műanyag felületeket, kipróbáltuk a tetőkárpiton és a kalaptartón is, ezekből is szépen kihozta a kosz foltokat. A kormányon volt a leglátványosabb, én már azt hittem kikopott a bőr kormány, pedig csak koszos zsíros volt.
Radírozás után a fekete műanyag kapott egy kis szilikont és máris teljesen újszerű lett.
Összességében azt hiszem már ráfért egy ilyen takarítás a kocsira, tény hogy volt vele meló, de mégse került 15-20000Ft-ba mintha elvittem volna egy autómosóba.
AlfaCity után első dolgom volt szervizeltetni a kocsit.
Első körben ezekre került sor.
Fék felújítás:
-Első Tárcsák Brembo 2db
-Hátsó Tárcsák Brembo 2db
-Első betétek Brembo
-Hátsó betétek Brembo
-Kézifék bovden 2db
-Féknyereg festék (piros)
Vezérlés:
-Vezérműszíj
-Feszítőgörgő
-Vezetőgörgő
-Vízpumpa
Egyéb:
-Levegőszűrő
-Olajszűrő
-Selenia motorolaj 5W-40
-Paragi Kipufogódob (ezt csak fel kellett szerelni)
-Kipufogó rögzítő 6db
Ezeket én kértem pluszba (legalább tudom hogy cserélve volt):
-Váltóolaj 2L
-Szervóolaj 1,5L
Megjegyzésként mondanám, hogy a hangja valami rohadt jó lett :D Nagyon illik hozzá ez a szolid dorombolós hang.
Hát nem mondom hogy olcsó volt de szerintem nem is volt drága főleg úgy, hogy nem a legolcsóbb alkatrészek kerültek bele. Mivel jó pár évig még vele tervezem az élete, így egyértelmű, hogy a jót kapja :D
És ugye még kimaradt a futómű felújítás és a fékolaj csere, az utóbbira nem jutott idő a féknyereg festés miatt.
Ezekre körülbelül szeptemberbe kerítek sort, addig még nyaralás stb, szóval gyűjteni kell.
Tény, hogy a cserélendő alkatrészek között nem volt a hátsó dob, de az meg nekem szúrta a szemem. Egyrészt rozsdás volt másrészt utáltam hogy olyan csúnyán nagy volt.
Ezért vettem egy Paragi dobot. Sajnos az AlfaCity-re már nem kerül fel, de jövőhéten fel fog egy szervizelés alatt.
Ja innen vettem http://www.dinamit-dob.hu/
Mivel furdalt több dologban is a kíváncsiság az autóval kapcsolatosan, ezért elvittem egy szerelőhöz (márkatárs, régen fiat szervizben dolgozott).
Egy napot nála töltött az autó és átnézte tüzetesen.
Mikor elkezdte sorolni a problémás részeket a kocsin akkor egy kicsit megkapaszkodtam, mert nyilván a komplett fékcserére számítottam, de a futóműre már annyira nem, vagyis tudtam hogy nem teljesen okés, de azért titkon bíztam benne hogy annyira nem szar.
És amikor odaértünk hogy azt mondta hogy a vezérlésem nem úgy néz ki mint ami 10 ezer km-t futott (ezt képen is mutatta) na akkor jutottam oda hogy megvan az első dolog amivel át lettem b...va vásárláskor (tudjátok, mint Gaben az üvegtigrisbe a napszemüveggel :D) , merthogy azt elvileg most cserélték. Egyébként pont ez volt az amire kíváncsi voltam, mert egy kis megérzés volt bennem, hogy mi van akkor ha csak kamuzott az akitől vettem, hát jó volt a megérzésem. :P
Cserélendő alkatrészek:
-Első tárcsafékek
-Hátsó tárcsafékek
-Fékbetétek
-Kézifék bovdenek
-Alsó lengőkarok
-Hátsó stabrudak
-Egy Lengéscsillapító (az egyik szivárog)
-Kipufogó rögzítők
-Vezérlés (kompletten)
-Motorolaj+olajszűrő+Levegőszűrő (ez esedékes volt)
Azt hiszem a feladat adott :D