Tagok >> TSiga ( I am the TSIG) >> Blog
Egyre csak fogyott a víz a motorból. Azt hittem, hogy a hűtő az. Erre vettem egy Valeo Classic hűtőt. Beszereltem, de nem az. Vettem erre termosztátot és vízpumpát. De azok sem. Kicseréltem az olajat, hogy tisztán lássak. A hűtőrendszer kapott rendes fagyállót. 1 hét múlva a motor összekeverte: volt kenővíz meg hűtőolaj. Az ítélet megvan: hengerfejes, megy a Janihoz. Elkerült hozzá, majd jött a feketeleves: a 2-3 henger hüvely repedt, 1-4 sem sokkal szebb. 53 pénz egy komplett henger dugóval csapszeggel és gyűrűkkel. Az összesen 212 pénz. Plusz még a tömítések meg a többi. 400 alatt nem állt volna meg. Nyúl szerint ott van Pepe155 autója, amibe Schulek Béla csinálta a mocit és még bejáratós. 150-ért elhoztam, annak a motorja megy az enyémbe. A blokkom meg megy a pinyóba és szép lassan össze lesz rakva. Gépmunkával, meg mindennel. Meg kapna Tottitól egy szépen fényezett szelepfedelet meg szívósort. Olyan Ferraris rücsköset...
Úgyhogy most motorcsere van... :-(
A múltkori gyári hibás SKF csapágy után vettem még egyet. A norautóban tették be. Igaz, hogy 9990 pénz volt, de legalább 1,5 óra alatt kész lett. A futómű továbbra sincs beállítva. Most a jobb kormánygömbfej lóg szerintük. Sebaj, azt is vettem. Ott 7500-ért adtak volna egyet, én 3490-ért vettem a Lángautóban.
Régen láttam egy V6-ot Sparco demóautónak megépítve. Ebből most a toronymerevítő valósult meg. Az alu váltógomb régóta dísze az utastérnek. Bécsben vettem, mert ismerek egy boltot és ott a polcról volt. Nem kellett megrendelni, várni, ellegezni. Kértem, raktár, kifizet. 72 EUR
Ma elvoltunk húsvét miatt vásárolni. Kellett még egy mosógép is, mert a régi 2 hónap után ismét bexart. Ha már tele voltam kiadásokkal, vettem végre első kerékcsapágyat az új féknyergekbe. Megint a Lángba mentem, így megint volt 30% kedvezményem.
Ugye megvettem a kerekeket Érden. Viszem haza nagy boldogan. Fordulok le nagy boldogan a Mátyás Pince felé, megállok a zebra előtt. Ott (is) ugye xar az aszfalt, és a fékezett bal hátsó kerék elkezdett pattogni. A kerekeket összerakattam és elkezdtem felszerelni. A bal hátsó keréknél valami gyanús volt. A lengéscsillapító alja olajos. Azonnal valami gyorsan beszerezhető kellett. Sajna vasárnap volt, így semmi sem volt nyitva, így volt 1 hetem keresgélni. A Lángautónál találtam Kayaba Excel-G lengéscsillapítókat 13 ezer valamennyiért. Bementem, az eladó szerint egy szinten van a Sachs cuccaival. A srác hozzám vágott egy kis kártyát, amivel 30% kedvezményt kaptam már most a vásárlásból.
A téli garnitúrával már megvagyok. Van 4 szép új téligumim, ráadásul ADAC által tesztgyőztes gumik. A nyári viszont fogas kérdés. Egyrészt ott vannak a régi alufelni. Az egyik kupakja már hiányzik, és Rial RS2-es felnihez kupakot szerezni nem egy könnyű dolog. Lemezfelnit nyárra nem akarok. Az aluk meg már össze-vissza voltak javítgatva. Sokáig halogattam, hogy új felnit szerzek be. Egyrészt, mert nincs rá pénzem, másrészről meg csak akkor, ha az autó az enyém lesz. 100%-osan. Most viszont adódott a lehetőség. Egyrész mert épp külföldön dolgozok, másrészt meg csak max 16"-ban gondolkodom. Az még elvisel egy enyhe ültetést. Tovább ezeken az utakon nem merek kockáztatni. Érden beszereztem 1 garnitúra Azev A alufelnit. Mérete 7,5"x16 ET35. A gumi 2-2 pár. Elölre Yokohama 195/45R16, hátra GTradial 205/45R16 ment. Szerencsére sehol nem ér bele sehova. Nagyon szépek így ezüstön. Talán nem is lesz fehér...
A szívósort is utolérte a felújítás. A 4 gumiból, ami benne van, 3 db kuka: repedt, kikeményedett. Egy hengernél már ereszt is. Beszereztem hát 4 db ilyen gumit. Cserélni a hét végén fogom.
Már régebben észrevettem, hogy a kuplungmunkahenger egyre jobban olajos. Sebaj, 20 évente illik kicserélni. Most, hogy szabin vagyok, meg is ejtettem. Az Unixban beszereztem a munkahengert 6299 pénzért. Ez a második ár, mert az elsőt vissza kellett vinnem, ugyan is nem az a fajta kellett bele. A munkahenger kicserélése nem volt nehéz. Leszámítva azt, hogy az egyik csavarjának a menete meg volt halva. A munkahengert csavarhúzóval feszíteni kellett, egy kulccsal meg a csavart kellett tekerni. Viszont ha már ki kellett venni az akkutálcát, rendbe is tettem. Rozsda le, alapozó, fekete festék.
Légtelenítéssel viszont megszívtuk. Kellett is még fékfolyadék. Persze a rendszer 5.1-essel van feltöltve, abból meg 1785 pénz volt egy flakon. Nehezen ment, de sikerült. A kuplung nagyon finoman működik.
Ma lementem a pincébe, de nem vajat csipegetni. Van még felújítani való. Kell még vennem rozsdaoldót, mert a mostani 2 liter lassan telítődik.
Úgy döntöttem, hogy a két csonkállványt homokfúvatni fogom. Nem drága és gyorsabb, mint reszelővel, meg csiszolópapirral dolgozni.
Mindenesetre a hővédő lemezeknek is nekiestem. Rozsdaoldó-drótkefe páros váltogatta egymást. Most rozsdaoldóban áznak.
Igazából még nem rész, csak kiegészítés, mert vettem a Norauto-ban piros féknyereg festéket. Régen már használtam ezt a fajtát és nagyon jól bevált. Most nem vártam az akciókkal, meg a többi humbukkal, csak megvettem.
Kétkomponensű nagyon strapabíró festék.