Tagok >> Tommaso 159 >> 156 1.9 JTDm 16V >> Blog
- Típus:156 1.9 JTDm 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:Grigio luca di amalfi
5 L Selenia WR Disel 5W40, olaj, pollen, levegőszűrő csere
Km: 142600
Kihasználva a szikrázó napsütést és a +1 fokot, gyorsan lecsutakolta a fater a gépet, ráfért...
Régóta nehezen indult, indítás után hőmérséklettől mondhatni függetlenül kéken kormolt kb 1 percig, furcsán rázkódott az autó, és időnként már be indulni sem volt kedve, sőt menet közben is elment az ereje.
Mind kiderült az EGR szelep volt fullra elkoszolódva. Szétszedtük és kb 1 evőkanálnyi korom jött ki belőle, majd hideg zsíroldóval befújtuk, megmozgattuk és még ezután is hihetetlen mennyiségű kosz jött ki belőle!
Majd mivel az EGR a szívócső közelében van, így felfedeztünk egy kb 3 cm-es repedést is, amit gyorsan orvosoltunk, egy másik csővel.
Összeraktuk, elvittük egy közeli szervizeshez, aki gépre tette és kitörölt 3 hibakódot, ami a levegőszűrő cső repedése miatti fals levegő szívása miatt keletkezhetett.
km: 134150
120.000 km van benne, így a gyári (!!!!!!!!) fékbetéteket kicseréltük, és kapott új Selenia WR Diselt is, olaj és gázolajszűrőt is!
Ha fékbetét csere, akkor ledobtuk már a fékfolyadékot is, ami még szintén gyári volt.
Miskolc-Komárom-Hévíz-Budapest-Miskolc
950 km, 5,2 l/100 km 52 litert kért hazaérkezéskor a teli tankra, ebből számolva az 1100 km hozható hasonló vezetési stílus mellett:-)
2000km volt benne, mikor a parkolóban valaki meghúzta a bal hátsó ajtót a a hátsó sárvédőívet.
Úgy gondolták az ősök, hogy 110.000 km megtétele után megjavítjuk:-)