Sajnos nem jól indult az első Alfás élményem. Az adás-vétel után amint hazaértem, és sok óvatos manőverrel beálltam a parkolóhelyemre, észrevettem, hogy frissen vásárolt autóm máris megjelölte a területét rózsaszín, olajos folyadékkal. Nosza, irány a szerviz. Amúgy is elvittem volna, egy okkal több.
Mint kiderült, a szervócső fáradt el. A 2.2 JTS ezen alkatrésze még véletlenül sem csereszabatos a többi típussal. Magyarországon polcon sehol sincs, rendelésre több, mint 50 ezer forint lenne egy vacak kis gumicső (képen). Szerencsére a szerviz tudott csináltatni 8000 Ft-ért. Így mindjárt barátibb az ár.
Az első szerviz alkalmával alaposan át lett nézetve.
Kapott két első felső lengőkart, új motorolajat (Selenia K), olajszűrőt, légszűrőt pollenszűrőt. A 6 liter motorolajból megkaptam, ami megmaradt.
A szervócső probléma sajnos elsőre nem oldódott meg. Az első hosszabb útja során
elég sok olaj elfolyt, ami ezúttal már hallható volt minden egyes kormányzásnál. Irány vissza a szervizbe. Rátöltöttek némi szervóolajat, majd utamra engedtek.
Az a fránya szervócső viszont továbbra is engedte az olajat. Egy újabb hosszabb út után ismét hallható volt. Vissza megint. Új szervócső lett csináltatva kétszer is, másodszorra máshol. Garanciában cserélve, csak anyagköltséget kellett fizetnem. Azóta úgy néz ki jó. Már kétszer ellenőriztem a szervóolaj szintet, nem fogy. Azt hiszem megtanultam, mi az az olajos szervó.
>> SzervizAlfa 159 2.2 JTS // 2015-07-08