Egy ideje hullámzott a kocsi alapjárata, és az erőben sem volt olyan fickós, mint fiatalabb korában. Csináltam pillangószelep RESET-et, de nem javult, sőt egyre rosszabb lett. Hideg motornál, reggelente beindulás után le is állt, befulladt. Néha még vissza is durrogott a légszűrőházig. OBD II kábel, notebook az Alfadiaggal nem mondott semmi hibát, illetve pár elektronikus gázpedál jel-érték értelmezhetetlent. Akik hallották a jelenség közben, trafó hibát diagnosztizáltak, illetve a szakszervizben alapjárati motor+pillangószelep cserét vizionáltak. Utána olvastam alfaowners-en és levegő hőmérséklet jeladót említették hiba okozójának.
Mivel itt egyben van a légtömeg-mérővel, kicseréltem az LMM-et egy újra, és azonnal megszűnt minden para jelenség. Egyből visszatértek a paripák a ménesbe, és reggelente sem morgott, ha fázott.
Közben amíg melóhelyen a parkolóban cseréltük az LMM-et, észleltem, hogy ereszt az egyik első kerék. Szivargyújtós kompresszorral felküldtem már majdnem 2 bar-ra, amikor elhalálozott, pedig folyamatosan kikapcsoltam, hogy hűljön, de mégis (szerintem kínai :P) Sajnos hiába fújtam még bele benzinkúton, otthon újra elkezdett ereszteni, kénytelen voltam lecserélni egy télire, különben reggelre a felnire engedett volna. Akkor hallottam, hogy ereszt. A belső oldalán, a futófelületnél (nem a felni peremnél) kilyukadt. Semmiféle kátyúba nem mentem, egyébként is akkor a peremnél lenne. Ellenben reggel felbontották a járdát légkalapáccsal, mivel EU miatt a föld alá kell vezetni a kábeleket. Ennyi, vehetek két új gumit. Éljen a sok előírás, amit teljesíteni kell, még úgy is, hogy 3-4 éve kábeleztek újra mindent, cserélték a fa villanyoszlopokat betonra. Folyt. köv. - költségeket később
1.9 115000 120000 122200 125000 145 147 15 155 155sw 156 159 164 16v 17 17" 18" 2.0 2015 3m 8v ablaktörlő ac airbag ajándék ajtó ajtóemelő ajtóhatároló ajtókilincs akkumlátor alfa alfa-honda alfacity alfás aljzat alsóörs alufelni amore antenna ate audio automax autófólia autófóliázás autóklíma autós autóüveg autózás árdrágítás átlagfogyasztás bajmóc balaton balatonfüred beépítés beltér besorolás bilstein blade bodogkő bojnice bontás bosch bovden brembo buda budaörs budapest búék buli burkolat carbon carnauba cars cápabőr centenárium centírozás centríozás champion chrome concept csere cső csomag cupra defekt depeche díszléc dísztárcsa driver ecu egr eibach életmentő előd első eltávolítás élvezet embléma eneos erőd
>> SzervizAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2011-07-21