Szóval vizsga. Pipa, megvan. Mondjuk ehhez ki kellett cserélni a jobb első tornyot, mert eltört, újra rögzítve lett a kipuffogó és feltöltődött az olaj szintje is. Jövő héten mehetek a "Hivatalba", mert kék környezetvédelmi matricát kaptam a piros helyett. Azért örülök neki. :-D A vizsgalapon feltüntetett elöl található színeltérés ellenére az autó működőképes, így ennek kijavítása bőven ráér. A küszöbök cseréje előbbre való, de az sem égető. Na egyenlőre ennyi.
Legalábbis ami a gumikat illeti! Continental PremiumContact 205/50-15. Használt abroncsok, de nagyon jó állapotban. Sikerült beszámíttatnom a Hankookokat, így került ennyibe.
Tulajdonképpen nem volt rossz állapotban a kipufogó, csak minden egyes eleme külön életet élt. Dolog orvosolva, minek következményeként már nem lehet hallani 10 km-ről, hogy jövök. Sőt, belül alig lehet hallani, hogy jár a motor. Plusz még a bal hátsó ajtó ismét a központi zárás-nyitás részeként üzemel. Kuplung alsó munkahenger csere a tetejébe. Éljen?!
A motor elfogyasztotta a Selénia Goldot. Hamar. Túl hamar!
Mint a címben. Continental Ts800. Nem mai darab, viszont gyakorlatilag új.
Akkortehát első tárcsák, betétek, kuplung szett új. Ac pumpa szintén új, de milyen szívás volt evvel. A ház repedt volt, szivárgott a benzin. A régiből és az újból sikerült némi ragasztó és műgyanta segítségével egy működőképeset összeeszkábálni. Na ez nem lett tartós, kb 3 napig üzemelt rendeltetésszerűen, utána már inkább rendetlenül. Hirtelen gyorsításkor, emelkedőn, lejtőn, erősebb gázadásra fulladozás lett a válasz. Mivel az Ac új, az nem lehet a hiba forrása. Az összes elektromos kütyü, relé, érzékelő végignézése és hosszú órák eltelte után egy bontott ac került a régi-új helyére. Az autó működik. Plusz, a generátort is fel kellett újítani. Jól jött ez így a nyaralás előtt.
Nohátakkor cserélődött az összes oil és hozzátartozó szűrő, akksi, toronycsapágyak, gumiharang. Visszakerült a helyére a jobb első dobbetét, így már nincs szörnyűborzalmas hangja, mert nem ér hozzá a kerék. Még a féktárcsákat és betéteket, meg a kuplungot kell cserélni. Már "alig várom"...
Kész a verda. Első blikkre nagyon jól néz ki. Sikerült némi alku keretén belül lefújatnom a jobb első fekete sárvédőt és megjavíttatnom a bal hátsó sarkán a horpadást is. Képek megintcsak később...
Autó szerelőnél, ő intézi a biztosítóval is a dolgot. Jó így, mert nekem se időm, se kedvem nem lenne az egészhez. Naszóval ebből lesz...
Ja, ami nem látszik, az az hogy a küszöb is megsérült.