Alfa Romeo Arna

1980 október 9-én Tokióban Ettore Massacesi és Takashi Ishihara aláírta a AR.N.A. SpA (Alfa Romeo Nissan Autoveicoli) alapításáról szóló megállapodást. Három évvel később az 1983-as frankfurti autókiállításon mutatták be az eredményt, az Arnát.

Alapvetően a Nissan Cherry karosszériáját és hátsó felfüggesztését házasították össze az Alfasud motorjával, hajtásláncával és első felfüggesztésével. Az Alfa Romeo először készített autót - a Cherry-ből származó - független hátsó felfüggesztés alkalmazásával. A karosszéria elemeket Japánból szállították a Nápoly melletti új összeszerelő üzembe Pratola Serrába.

A három és az ötajtós változat is háromféle motorral volt elérhető, egy 1186cm3-es 68 lóerőssel, egy 1351 cm3-es 86 lóerőssel és a legnagyobb 1490 cm3-es motor 95 lóerőt teljesített.

Az együttműködéstől várható gazdaságossági elvek ellenére az Arna soha nem volt igazán sikeres és a gyártását három év után beszüntették.

A Nissan márkakereskedőin keresztül árulta ezt az autót a Nissan Cherry európai változataként is, ezek könnyen felismerhetők az eredeti japán Cherriktől különböző hátsó lámpájukról.

Kapcsolódó írásaink

Részletes adatlap