Az Alfa Romeo és a Pininfarina műhely együttműködése hosszú évtizedekre tekint vissza, a két cég közös munkája során rengeteg gyönyörű autó született már.
Ezt a sorozatot folytatja a Dardo (magyarul dárda) tanulmány, amely műszakilag a 156-os alapjaira épül. A roadster padlólemeze 6 centivel rövidült a "donorhoz" képest, így az autó 4385 mm hosszú, 1795 mm széles és 1250 mm "magas". A karosszéria összetéveszthetetlenül Alfás, fő jellegzetessége a pajzs (dárda) motívum, amely az autó egészén végigvonul. Az orr-részen indulva a motorháztetőn folyatódik, de az ajtókon, a polírozott bukócsöveken is megjelenik, a kocsi hátulját pedig egyedi formájú, hosszúkás lámpák és a szintén pajzs formájú kipufogó zárja le.
A sportos megjelenéshez tartoznak a 18"-es, jellegzetesen Alfás stílusú ötlyukú könnyűfém felnik, amelyekre 225/40-es gumikat szereltek. Az üzemanyag-töltő nyílás a bukócsövek között kapott helyet. A tanulmány belseje szintén a 156-osból származik, de a Dardo felirattal hímzett ülések a Sparcotól, a négypontos biztonsági övek pedig a TRW Sabelttől érkeztek.
A tanulmány hajtásáról az Alfa 2,5 literes, V6-os, 24 szelepes, 192 lóerős motorja gondoskodik, amely nemcsak teljesítményével, hanem gyönyörű hangjával és krómozott szívócsöveivel is tökéletesen passzol ehhez az egyedi szépséghez. Sajnos a Dardo csak koncepció maradt, pedig szívesen láttunk volna egy ilyen különlegességet a szalonokban és az utakon...