Az Alfa Romeo Giulietta (750 és 101) 1954-ben mutatkozott be a Torinói autó kiállításon, mint a középkategóriás 1900-as utódja.
A Giulietta modern sor-4 hengeres motorokat kapott - alumínium motorblokk és hengerfej, valamint két vezérműtengely. Teljesítményük 53 LE és 113 LE között mozgott változattól függően. A modellcsalád 3 főbb változatot és a sok egyedi átépítéssel büszkélkedik.
Sprint és Sprint Veloce
A Giulietta kupé változata, mely modellel mutatkozott be először a Giulietta család 1954-ben.
Karosszériáját Bertone tervezte. Alapváltozatban 1290 ccm motorral 80 LE-re volt képes a 142 Km/h végsebesség mellett. 24.084 darab készült belőle a portellói gyárban.
A Veloce kiadás a Sprint sportosabb változatát jelölte. Teljesítményét 90 LE-re, végsebességét 180 Km/h-ra tornázták fel. 3.058 példány látott napvilágot.
Berlina
1955 tavaszán megérkezett a sportos szedán változat is. A 4 ajtós karosszériát ugyan az 1.3as motor mozgatta, mint a kúpé változatot, ám teljesítménye szerényebb, 53 LE volt. 39.057 darab készült belőle.
Az igazi sikermodell a Berlina Ti (Turismo Internacionale) lett 1957-től. A Ti itt egy kisebb ráncfellvarrást jelentett, módosították a motorháztetőt és a lámpák formáját. Teljesítménye is nőtt, 74 LE repítette akár 160 Km/h sebességgel. 92.728 példány hagyta el a gyárat.
Spider és Spider Veloce
A mára ikonikussá avanzsált kabrió szintén 1955-ben mutatkozott be, gyönyörű Pininfarina karosszériával. Meghajtásról a bevett 1.3 erőforrás gondoskodott hasonló teljesítménnyel, mint a Sprintben. 14.300 Spider és 2.796 Spider Veloce készült.
Promiscua, azaz korai SW
Carrozzeria Colli műhely által készült kombi változat is a Giuliettából, ám a mindössze 91 példányszám nem jelzi a modell sikerességét.
Sprint Speciale (SS)
Bertone által 1959-ben tervezett változat. A gyár kérésére egy igazán áramvonalasra sikerült karosszériát kapott az autó, a Veloce motorja mellé. Ám a modell nem hozta az elvárt verseny sikereket, így az Alfa Romeo más tervezőt is felkért a feladatra. A mérsékelt sportsikerek ellenére a vásárlóknak tetszett, így 2.766 példány készült belőle.
Sprint Zagato
Ezért Zagato műhelye kapta a legsportosabb Giulietta változat elkészítésének nehéz, de dicsőséges feladatát, még 1959-ben. Zagatóra jellemző volt, hogy a siker érdekében – ami itt a gyorsaságot jelentette – mindent bevetett. Karosszériája áramvonalasabb, letisztultabb és mintegy 100 kg-al könnyebb, mint az alapjául szolgáló Sprintnek. Motorja megegyezik a Velocéval, ám mégis 10 km/h sebességgel többre volt képes. A leggyorsabb változatból 200 példány készült.
A Giulietták gyártását 1962-ben fejezték be, de a különböző limitált szériák egészen 1965-ig kézültek. Az utód az Alfa Romeo Giulia.