Az Alfetta 1972-es megjelenését követően felmerült az igény, hogy a 4-ajtós mellé egy tetszetős kupét is készítsen a gyár, a limuzin technikáját felhasználva. A karosszéria megtervezésére a néhány évvel korábban a Bertone-stúdiótól önállósodott Giorgietto Giugiarot kérték fel.
A végeredmény egy kecses kiállású, a kor színvonalán jó légellenállású, és a korábbi Alfáktól, a hármas tagoltságtól merőben eltérő túraautó lett. Épp 30 éve, 1974. májusában csodálhatta meg a közönség először az Alfa Romeo új kupéját.
Különleges megoldásokat vonultatott fel az autó az utastérben is. A legszembetűnőbb a műszerek elrendezése. A kormány mögött egyetlen mérő trónolt, a fordulatszámmérő. Hiszen egy sportkocsiban, egy versenyautóban ez a legfontosabb információ, amiről a vezetőt tájékoztatni kell. Minden más műszert, beleértve a sebességmérőt is, száműzték a műszerfal középkonzol feletti részébe, így az utasok a kocsi bármely pontjáról láthatták, hol is tart a száguldás.
Később azonban bizonyos piacokon az újságírói és vásárlói kritikák hatására egy hagyományosabb elrendezésre cserélték, azaz megfordították a két főműszer helyét, hogy a sebességet lehessen egyetlen szempillantással leolvasni, így a fordulatszámmérő került át a többi műszer mellé.
Típusok >> Szériaautók >> Alfa Romeo Alfetta GT / GTV / GTV6
- Gyártási év1974-1986
- Gyártott darabszám 136275
- Tagok, akik ezt a típust birtokolják
Kapcsolódó írásaink
- Alfetta GT V8 '77 - Lehet két hengerrel több? 2009. 05. 18. Alfa Amore