Típusok >> Szériaautók >> Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior

Az Alfa Romeo 2024. április 10-én leplezte le vadonatúj, kompakt autóját. Először még Milano néven, majd pár nappal később átnevezték Juniorrá.

A Fiat 600e és a Jeep Avanger méretosztályába érkező crossoverrel a Giulietta és a MiTo korábbi tulajdonosaira is céloz az Alfa Romeo.

A Giulia/Stelvio páros, majd a Tonale után egy egészen új formanyelvvel rendelkezik a Junior, és valószínű, hogy a célcsoportja is más, mint a márka másik három modelljének.

A 4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,5 méter magas autót kompaktnak nevezi az Alfa Romeo, a B-SUV kategóriába érkezik, ami jelenleg az egyik legnépszerűbb kategória az autópiacon. Nem véletlenül célozta meg az Alfa Romeo ezt a méretosztályt.

Az autó fekete betétek vannak a lámpák alatt, de a hármas osztatú menetfény utal az elődmodellekre. Talán a legtöbb kritikát a formabontó scudetto kapta, az már nem egy klasszikus pajzs, hanem rákerült a kereszt és a kígyó, de választható egy olyan is, ahol a kaligrafikus Alfa Romeo logó kerül fel a rácsra. Az autó oldalán izgalmas az övvönal, ami a C-oszlopig emelkedik, majd "leesik" és egy hirtelen megszünő zömök "farokban" fejeződik be, ami egyben a hátsó lámpasort is tartalmazza. Ez a hirtelen lecsapott far jót tesz az aerodinamikának is.

Végre ismét visszakaptuk a korábbi Alfa Romeókon megszokott hátsó rejtett kilincset, és izgalmas geg a C-oszlopokon megjelenő kígyó logó is.

Brutálisan látványos első ülésekkel is rendelhető az autó, integrált fejtámlával, rajtuk pedig egy pajzsot formáló nyílással. Vagányak a légbeömlők, a vezető felé van fordítva a kijelző, amelyet elrejtettek a műszerfalban. Külön gombsora van a klímapanelnek is, nem kell mindent egy tabletről vezérelni, mint más új autókban. Viszont eltűnt a tekerős DNA-kapcsoló, helyette a Stellantis más modelljeiben már látott módválasztó kapcsolót kapjuk meg. A start-stop gomb lekerült a kormányról, viszont hangsúlyos helyre, a középkonzol közepére tették.

A MILANO ELETTRICA-ba, azaz az elektromos változatba 54 kWh-s akkumulátort kerül, amely kétféle teljesítményváltozatban érhető el: 156 lóerős vagy 280 lóerős is lehet. 

A hibird változat a MILANO IBRIDA. Ez a modell a 136 lóerős 48V Hybrid VGT (változó geometriájú turbófeltöltő) az egyetlen olyan prémium kompakt modell, amely Q4 összkerékhajtással is elérhető lesz. 

Részletes adatlap