A 2003-as genfi seregszemlén a Centro Stile formaterve Kamal néven vonult be a köztudatba. A névválasztás szerencsés, a szó származásának (etimológiájának) legelején a szanszkrit gyökerű vörös szócskát találni, s a meghatározás az arab nyelvben még tökéletest is jelent.
Elejét a pajzs uralja, melynek vonalai végigfutnak az egész autón. A ma megszokott irányvonalaknak megfelelően üvegtető került a hagyományos acél helyére. A szemnek azért az oldalak is nyújtanak izgalmat: a sárvédők öblösek, az ajtók kissé befelé "horpadnak". A hátsó ajtó a 156-nál bevezetett rejtett kilinccsel teszi kupévá a Kamalt, míg a teljes hátsó rész, s valójában az egész autó formája a 147-es ötajtósára emlékeztet. Az i-re a pontot a kipufogók teszik fel, a lökhárítóban két négyszög alakú cső található.
Az egész járműből inkább sportosság sugárzik, a terepjárásról az elöl lévő, a kocsi alját védő alumínium lemez, valamint a 20 colos, speciális futófelületű abroncsok árulkodnak.
A 4,35 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,62 m magas kocsiszekrény több meglepetést is tartogat. A hátsó szélvédő külön is nyitható, a terepjáró farrésze több mint 400 liternyi poggyász befogadására képes, illetve, ha szükséges, a hátsó ülések a padlóba hajtogathatók, s így teljesen sík rakodófelület képezhető.
Ezek mellett a műszaki tartalom is rendkívül fontos, amit mi sem bizonyít jobban, mint a három differenciálzárral megspékelt, elektronikus vezérlésű öszkerékhajtás, vagy a négylengőkaros első és hátsó futómű. A független felfüggesztéseknek köszönhetően a Kamal nem marad el a kanyarokban a többi Alfa Romeotól.
Motorja 3,2 literes, 250 lóerős, 300 Nm nyomatékú, V6-os erőforrás, amely megfelelő dinamizmussal ruházza fel a koncepcióautót. Ezt a Selespeed rendszerű, kormányról is kapcsolható sebességváltóval társították.