1967-ben, a montreali Expón mutatta be az Alfa Romeo a kiállítás helyszínéül szolgáló város után elnevezett koncepcióautóját.
A Bertone által Giulia alapokra tervezett, 1.6-os Giulia motoros, 2+2 üléses autó komoly változásokon esett át, mire 1970-ben gyártásra került Genovában. A legszembeötlőbb változás az 1.6-os motort érintette, amelynek helyére a 33 motorjának utcára szelídített változata került.
A sorozatgyártásra került motor 2593 köbcentis, V8-as, injektoros, nagyjából 200 lóerős lett. Annak érdekében, hogy a puszta teljesítményből menetteljesítményt tudjanak kovácsolni, a gyártó 5 fokozatú kézi váltóval, valamint önzáró differenciálművel (sperr diffivel) látta el a tetszetős sportkupét.
Hét év alatt alig valamivel kevesebb, mint négyezer darabot gyártottak. A modell élete alatt sok változtatásra nem került sor.
Néhány példányt 3 literes motorral szereltek fel, míg a 2.6-os motorból jutott az "új" GTV-kbe is. Ezek főleg versenysportra készültek, csak nagyon kis példányszámban kerültek az utcára.
Típusok >> Szériaautók >> Alfa Romeo Montreal

- Gyártási év1967-1977
- Gyártott darabszám 3925
- Tagok, akik ezt a típust birtokolják
Kapcsolódó írásaink
- Egy nap Lucreziával 2012. 10. 26. BeeGee
Kapcsolódó topicok
Online tag
1
Vendég1
516
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- Filmek
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV