Az Italdesign stúdió által megalkotott prototípust 1976-ban mutatták be a Modern Művészet Múzeumában, New Yorkban.
Giugiaro mester nem hazudtolta meg önmagát, hiszen mint már megannyi prototípus megálmodásakor, a New York Taxi esetében is jövőbe látó képességéről tett tanúbizonyságot. Ez a tanulmány messze megelőzve korát, egymaga képviseli 1976-ból a manapság oly divatos kompakt egyterűek kategóriát. Az Alfa Romeo taxija 6 személy szállítására alkalmas.
Kialakításának köszönhetően rendkívül praktikusan kihasználható a jármű utastere, és ezért a felhasználási területe is sokrétű. A stílusosan sárgára festett Alfa Romeo New York Taxi, az Alfa Romeo F12 alapjaira épül.
Az autó hossza 4060 mm, szélessége 1720 mm, magassága pedig 1780 mm. A tengelytáv 2300 mm. Az autóba egy 2 literes, négyhengeres motort építettek hosszirányban, mely a hátsó kerekeket hajtja. Maximális teljesítménye 150 LE. Ez az Alfa Romeo elsősorban taxiként történő felhasználásra lett megteremtve, így az utasok szállításának egyszerűsítése, és kényelmessé tétele volt a cél. A New York Taxi másik praktikus eleme a tolóajtó, mely nagyban leegyszerűsíti a szűk helyeken való ki és beszállást, illetve így még jobb a ki- és beszállás komfortja. Egy jó taxinak minden utast el kell tudni szállítani, ezért Giugiaro már a 70-es években gondolt azokra, akikre még ma is kevesen figyelnek: a kerekes székesekre. A tolóajtó kinyitása után, az autóból előhúzható egy rámpa, melyen a kerekes székkel fel lehet gurulni.
Az Alfa Romeo és az Italdesign munkája bebizonyította, hogy az Alfa Romeo nem feltétlenül a vezetőközpontúságról szól. Ha kell, akkor fő szempont tud lenni a praktikum, és akár a tárolórekeszek is. Az Alfa Romeo New York Taxi, az Alfa Romeo múzeumban, Areseben tekinthető meg.