Az RL-t 1921-ben tervezte Giuseppe Merosi, aki a kornak megfelelően 6 hengeres öntöttvas motorblokkot tervezett az autóba.
Ennek az 56 lóerős motornak köszönhetően 120 km/h-s sebességet ért el, ami akkoriban elég jónak számított. Több verzióban készült, melyek nem csak a nevükben, de teljesítményükben is eltértek egymástól. A Touring verzió 61, a Sport pedig 71 lóerős volt. PR okokra vezethető vissza, hogy az Alfa elindította a modellt a különböző megbízhatósági, hegyi és utcai futamokon. A siker természetesen nem maradt el, ennek a modellnek is köszönhető, hogy az Alfa letette a névjegyét a sportban és nem mellékesen az utcai autók presztízse is elég nagyot ugrott. A versenygépeket többek között Giuseppe Campari vezette. Akkoriban újdonság volt, hogy a fékeket előre rakták, így sikerült kiküszöbölni a lassításkor keletkező vibrációt. Összesen 2631 darabot készítettek belőle, melyből nem csak az olasz, hanem a külföldi piacok is részesültek.