2001. február 25-én, a genfi autókiállításon a híres tervezőmérnök, Leonardo Fioravanti nagy meglepetést okozott, amikor bemutatta attraktív formatervezésű, kétüléses Alfa Romeo Spider koncepcióautóját, a Volát.
A Fioravanti Vola karosszériája alatt megbúvó technikát szigorúan titkosan kezelik. Ezzel ellentétben Fioravanti ezt a bemutató autót azzal a céllal fejlesztette, hogy egyszerűen és nagyszerűen bemutassa, hogyan lehet egy kétüléses kupét nyitott tetejű autóvá alakítani. A keménytető eltávolítása, és tárolása általában bonyolult, komplex feladat. Fioravanti azonban egy új koncepciót talált ki, amelynek egyszerűsége megdöbbentő. A tető nem a csomagtartóba csukódik, és ott tárolódik bonyolult mechanikák segítségével, hanem egyszerűen a csomagtér fedél tetejére fekszik rá!
A pótféklámpa a hátsó ablak élébe van integrálva, az indexlámpák pedig bravúros módon a tetőforgató elemek hátsó kitámasztó rúdjaiban kaptak helyet. A tolatólámpa a rendszámtábla fölött - vékony csík formájában - bújik meg. A gömbölyű farrészben a vékonyra húzott hátsó lámpák - mint egy ördögi szempár - fenyegetően tekintenek a mögötte haladó jármű vezetőjére. A középen elhelyezett kipufogócsövek pedig azt sugallják, hogy a Vola teljesítménye nem hétköznapi.
A Vola eleje szintén az Alfa Romeo stíluselemeit hordozza. Szokatlan a fényszórómegoldás, melyben a lámpabúra a két sárvédő felső pereméről végigfutva belesimul az autó elejébe. Ezek a lámpaegységek magukba foglalják a városi, az országúti fényszórót, a motortérből kilépő levegőnek kialakított nyílásokat, és ezekbe vannak beépítve a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerák is.
A pajzs két oldaláról induló "Alfa trilobation" nevű, vékony, hosszú csíklámpák egyben a ködfényszórók is, amelyben az indexlámpák is helyet kaptak. Természetesen olyan elmaradhatatlan elemek, mint a pajzs, és az abból továbbívelő, V-alakban domborodó motorháztető sem hiányoznak.
Az utasteret a szimmetria jegyében tervezték. A két utas két különálló cellában foglal helyet, melyeket a műszerfaltól, az utastér hátsó részéig végigfutó középkonzol határozottan elválaszt egymástól. Ebben található a GPS, a klíma berendezés, a telefon és a multifunkciós kijelző. Itt kaptak helyet a tető vezérlőgombjai, és az egyéb kezelőszervek is. Az ajtópaneleken elhelyezett könyöktámaszokban kaptak helyet az ajtók fogantyúi és a szellőzőnyílások.
A sebességváltó fokozatait a bőrbevonatú, karbonszálas kormánykerékbe épített F1-es kapcsolókkal tudja kapcsolni a vezető. A műszaki adatok titokban tartása miatt csak minimális információ áll rendelkezésre. A Vola 4165 mm hosszú, 1803 mm széles, 1270 mm magas. A tengelytáv 2540 mm, a nyomtáv elöl 1549 mm, a hátsó nyomtáv pedig 1518 mm. Az autó orrmotoros, és hátsókerék meghajtású.