Nekiálltam a vezérmű cserének. A szelepfedél tömítés bakelit keménységű lett, nem tudom, hogy mikor lehetett utoljára leszedve a fedél...
Ja és az alkatrészek, a kis kék zacsiban van a legdrágább autóalkatrész amit valaha is vettem...
A piros dobozos meg a kölcsön veztengely rögzítő.





A szíj elmúlt 5 éves, itt volt az ideje a cserének. A két INA vezérlésszett, amik beépítésre kerültek:
530 0225 10 vezérműszíj + feszítőgörgő + vezetőgörgő
530 0347 10 balansszíj + görgő
Egyúttal az ékszíjat is lecserélem:
Contitech 6PK1965 kell bele (a 1962-es is jó, az a 3mm nem számít)
(Mivel Made in UK, úgy gondolom, hogy ez is a Gates gyárából származik.)
Legközelebb minden benzines-alfás legnagyobb barátja, a 55202772 cikkszámra hallgató vezérlésmódosító is sorra kerül. (70ekm-nél még talán korai lenne.)
A TS-ek vezérműszíj intervalluma a legutóbbi körlevél óta 60.000 km / 4 év.
A JTD-knek és a V6-oknak 120.000 km / 5 év.
Megjött az INA vezérműszíj és balanszszíj szettem.
Ez a tartalma.
VM szett:
Feszítő: Litens - Made in China
Vezető: INA - Made in Germany
Szíj: "INA" - Made in UK (valószínűleg Gates)
Balaszszett:
Feszítő: A görgő fémrészén "Litens - Made in Canada", a görgőn "NTN"
Szíj: Dayco
Ennyit arról, hogy az INA "megízható, német márka". (A szíjakon nem lepődtem meg, a görgőkön igen.) Tudom, hogy egy Conti szett sem nézhet ki máshogy (csak ott a szíjak márkája legalább előre borítékolható).
A csere után kiderültek, hogy milyen gyártmányúak a gyári cuccok: Mindkét feszítő Litens, ennek valószínűleg az a magyarázata, hogy ők szabadalmaztatták ezt a kompakt mutatós-rugós feszítőfajtát. Más szavakkal: Több, mint valószínű, hogy az összes nevesebb szett ugyanazt tartalmazza, mint a gyári szett. (INA, Ruville, Gates, Dayco). Én ez esetben abban sem hiszek, hogy a gyári képviseli a legjobb minőséget, mert egy vezérmű-görgőnek egyszerűen nem lehet nagyobb a tűrése, annyira kényes alkatrész.
"A csomagolás a 21. század gyártása..."
A többi vezérléscseréhez szükséges alkatrész:
- szelepfedél tömítés, 4 db gyertyaház tömítéssel: Victor Reinz 15-36616-01
- szelepfedél tömítés, gyertyaház tömítések nélkül (!): Elring 462.713
- szimmering az egyik bütykös tengelyhez: Corteco 12018321B
- szimmering a másik bütykös tengelyhez: Corteco 12015711B
- szimmering a főtengelyhez: Corteco12011839B
- szimmering a balansztengelyekhez: szám jön
Természetesen a szimmeringeket csak akkor kell cserélni, ha valamelyik megérett a cserére.
Tapasztalatok, szerszámok, stb. leírása jön...


