Blog >> 1.7

- 16v elektronikához szükséges kábelkötegek helyének előkészítése
- Kábelkötegek befűzése
- Elektromos üa.szivattyú és szűrő helyének kialakítása + elektromos előkészítése

Visszautalva a 34. bejegyzésemre, gyűrűk ellenőrizve, rendben...de aztén mégse rendben, mert takarítás közben eltörtem a 2.es henger olajlehúzó gyűrűjét.
Ismét beruházás: úgy gyűrűszett, AE!

ez van..de legalább totál bejáratós lesz..:)))

Ehhez nem sokat lehet hozzáfűzni. Össze kell szerelni a százezer bizbax alkatrészt úgy, hogy ne sérüljön sehol a festés...
Ez így összességében most már elég húzós összegre rúg, de mivel nem szeretném, hogy 2 hónapig járjon a motor, így minőségi cuccokat kap kizárólag. Reinz szimmeringek, SKF görgők, stb...
Nagyon jól fog járni az, akinek egyszer eladom ezt a gépet.:)))

Csapágyak rendben. Gyűrűk rendben. Így csak egy teljes belső takarítás kellett. Marhajó ez a karburátortisztító spray, ezt divat lesz nálam:)

Kész a szívótorkok rendberakása, rudazat + 1-2 apróság festése

Motorblokk kiegészítők, szelepfedelek, olajteknő, stb. felújítása.
Nem tudom még eldönteni, hogy jobb lett volna-e szintereztetni, mindenesetre már annyi meló van benne, hogy most már marad a teljes sk megoldás...
Olyan hideg van, hogy az olajteknőn sem a rozsdamaró, sem a kromofág nem hozott eredményt...ez most beáztatva vár holnapig.
Kialakult a végleges színkombináció is: A blokk cink bevonatú marad, a hengerfejek felcsiszolva natúr lakkal, minden más kiegészítő+ szelepfedél+pók matt fekete lesz.:)

Sikerült Tominak hála (Tom555) beszereznem a 16v-sítéshez elengedhetetlen első kereszttartót + hab a tortán: egy szervó kormányművet is sikerült beszereznem Tomitól, így mégiscsak szervós lesz!!:)))
További szerzemények szintén Tomtól: kerékagyak, lengőkarok, hossztartók, komplett rugóstagok.

Sikerült mindent korrekt áron beszerezni, de rá kellett jönnöm arra, ami eddig fel sem tűnt: a 16v boxi egy hülye sznob VIP cucc, mert minden 2-3x annyiba kerül, mint a sima boxiba. És ugye szinte minden alkatrész dupla. Szóval ez most kicsit fááájt:)

A festés is megvolt, a matt fekete elvetve, marad a 3 réteg cink bevonat. Jobb ez így.:)
Kicsit aggódtam, hogy +2 fokban vajon megfelelő lesz-e a száradás, de nem volt gond. A sima festékkel valószínűleg lett volna gond...
Csak érdekességképp: az utolsó kép a kiindulási állapot...

Elérkezett az ideje a blokk teljes szétszedésének, felújításának. Szimmeringek, tömítések cseréje, teljes felületkezelés, alapozás, festés. Ez utóbbi kettő még hátra van, túl hideg volt a műhely a festéshez flakonból.... (merthogy a kompresszorom letérdelt.:( )