Blog >> trafó

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2014-08-07

Ma tettem egy 100 km-es távot. Haza már alig bírt menni, mert a trafónál kakált minden. Vagyis nem is konkrétan a trafó halt meg, hanem alatta a nem tudom mi a nevű dolgok, amik a gyertyára cuppannak fel. A hibás részekről képek is készültek. Azóta hibátlanul megy a gép. Ezt most le is kopogom. Reggeli indításra kíváncsi leszek. Ha nem lesz jó, akkor nem tudom mit csinálok, mert már így is el vagyok keseredve. Ha reggel minden OK, akkor boldog leszek...
8ezerért szereztem trafósort azt használtam fel. Elég szép állapotban van.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2014-08-07

Elég szarul indult már a gép. Kellett neki kis idő, hogy tudjam veretni, de akkor se nagyon ment. Néha hallottam, hogy serceg valami. Gyertyában papíron még van 25 háromnullás kilométer. Már vadásztam sok mindenre, de nem találtam a hibát. Ma eldöntöttem, hogy csinálok egy felvételt, hogyan is indul az autó. Előtte viszont átnéztem az elejét. A következőt találtam (lsd.: képek). Bal első trafó csavarjai kiesve és szétperegve a szelepfedélen. Remélem reggel minden jó lesz vele. A buherálás után teljesen máshogy viselkedett a kocsi.
De, hogy ez hogyan történt az rejtély.

>> AutóápolásATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-04-25

kopifromvánfájvszikszfórum
Megcsináltam ma a xenon trafó lámpa alá helyezését. Nagyon penge vagyok a lökös leszedésében. :-) Jó lett.
Utána toltam egy mosást és egy polírt a kocsin. Sajnos az enyémnek inkább már fényezés kellene. :-S De még fogok rajta dolgozni. Sok meló van rajta. Valaki meghúzta a bal első ajtóm. Azt hittem kosz. De ez be is horpadt egy kicsit. Szörnyű. De érdekes, hogy engem talál meg minden birka. Az előbb azon gondolkodtam, hogy lehet én megyek neki mindennek....de ez birkaság. Így vegyek másikat. :-/ Egyszer lássak meg olyat,aki neki megy a kocsinak, de annak a biztosításátmegjátszuk a full autóra. :-(
Bőr ápolás is megvolt.
Ami még vicc, hogy leraktam a plüss üléseim az aknába. Szépen elhelyeztem....na b... ... feljött megint a talajvíz...
Kaptam Aurora gumikat. :-) Nem tudom milyen lesz, nincs tapasztalatom. Ha nem jó, akkor lesz másik. Azt olvastam róla, hogy 70 év tapasztalat és 5. legnagyobb gumigyártó, meg Hankook meg nem tudom. :-) Nem is hallottam róla.

>> Tuning és extraATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-04-18

A mai garázs témám. :-) Mondjuk nevetek, de nem volt jó kedvem.

1. Xenon trafó a lámpa alá
2. zenét bekötni
3. konzol izzóit kicserélni

Ebből csak a harmadik sikerül. Ja meg a kettes félig. :-)
5:40kor kezdtem a melót. Szétborítottam akonzolt. Ez már gyorsan megy. Gondoltam, leszedem a lököst és utána bekötöm a zenét. A lökös leszedésénél az elöl található négy csavarból csak 3 jött ki. Ezután eltörtem a fejet, amivel csavartam ki. 5 perces gondolkodás után a többit visszaraktam. Nem tudtam kiszedni azt az egy csavart. Majd kövi hétvégén. Pedig jó lett volna. :-)
Na akkor kábelek behúzása. Jó régen megvan az alapanyag. Alig találtam meg, hogy hol húzzam át a kábelt a műszerfalnál. Szépen elvezetve minden. De nem kapcsol az erősítőm. Zsír. A multimeter lemerült. Honnan nem jöhet a csodás táp? Vagy megkakkant az erősítő? Ez is egy hét múlva folytatódik. Ideg megevett. Kocsi alá is be akartam nézni, de egy műszakot lenyomtam a garázsba....ééééés elfelejtettem az ülésfűtéshez a kábelt kiigazítani.
Konzol az könnyen ment. :-D

Ja és még azon kell agyalnom, hogy az RCA kábellel mi legyen, mert nem megy be normálisan a magnó.

Képek nincsennek, mert majdnem összetörtem mindent. :-)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 2003 // 2008-12-27

Először amikor észre vettem, hogy csak minden 3-4. próbálkozásra gyullad be az egyik xenon, gondoltam, csak az égővel van baj, de átcseréltem a két izzót és megállapítást nyert: a trafó felmondta a szolgálatot. Sok jóval nem bíztattak, mindenhol közölték, hogy mivel a trafó a lámpatest belsejében van, és külön nem is lehet kapni, az egész lámpatestet cserélhetem. Ezt csak az tudja átérezni, milyen, aki tisztában van az árakkal: Újonnan 250E ft fölötti összeget kérnek egyetlen fényszóróért. Bontottban 50-80E körül mozog, de lehet hogy abban is rossz a trafó. Sok járkálás után véletlenül tudtam meg egyik ismerősömről, hogy ő nagyon ért ezekhez a gyári xenonokhoz, van is hozzá bontott alkatrésze, és bár már nem ezzel foglalkozik, de haveri alapon megcsináltuk együtt. Ehhez ki kell venni a lámpát, aztán kiimádkozni a trafót, utána új trafóval visszaszerelni, és működött! A végén teljes mértékben olyan lett, mint amilyennek megálmodták tervezői.

A gyári xenon lámpatest egyébként minden híreszteléssel ellentétben nem olyan mint a halogén, nem a halogén lámpatest xenonnal való felszereléséről beszélünk. Egyetlen alkatrészük egyezik, az a búra. Az ugyanúgy Carello, mint a halogénesen. A hátulja, a fekete rész más alakú, mert el kell férnie benne a trafónak, és az aljára fel van csavarozva egy szürke vízhatlan doboz, ami a rendszer elektronikája. Figyeli a helyes működést és innen van vezérelve a dinamikus szintszabályozás.

Az első képen a kiszerelt trafó látható. A csatlakozót a végén az izzóra kell tenni.
A második képen a fényszóró alján található vezérlő elektronika van.